مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: عملیات بازگشایی محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در عملیات آغاز بازگشایی محوطه مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: عملیات اجرایی بازگشایی و ساماندهی محوطه دروازه و میدان عالی‌قاپو اردبیل با تملک ساختمان بانک ملی و ملک مجاور و تخریب این ساختمان‌ها آغاز شد.

او عنوان کرد: این پروژه در راستای پیگیری‌های مستمر حضرت آیت‌الله عاملی امام جمعه محبوب اردبیل و تامین اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی توسط استاندار محترم اردبیل، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان عملیاتی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح خبر داد و افزود: برای خرید این ساختمان‌ها شامل ساختمان بانک ملی و ملک مجاور آن، اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و توسط اداره‌کل میراث فرهنگی خریداری شد و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیز ساماندهی می‌شود.

فلاحی با قدردانی از تمامی مردم شریف محلات عالی‌قاپو و گازران به دلیل حمایت‌های خود و تحمل آلودگی‌های موقتی بصری و صوتی ناشی از عملیات عمرانی در محدوده گفت: از سرپرستی بانک ملی ایران و مدیراستانی بانک ملی نیز به دلیل تسریع در روند عملیات اداری قدردانی می‌کنیم.

او با اشاره به بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از این طرح عنوان کرد: به اذعان امام جمعه اردبیل همسطح‌سازی و توسعه محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه و افزایش ماندگاری گردشگران را در اردبیل فراهم خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حضور یافته و به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و رئیس شورای اسلامی اردبیل از روند بازگشایی محوطه دروازه و میدان عالی‌قاپو و تخریب ساختمان بانک ملی بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.