مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برنامه ریزی شده تا در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان اردبیل موزه باستان شناسی شهرستان گرمی به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی در سطح استان توسعه موزه‌ها و تحقق شعار «اردبیل شهر موزه‌ها» است که در همین راستا اقدامات لازم انجام و پیگیری شده است.

او با اشاره به هدفگذاری ایجاد چندین موزه در سطح استان افزود: ایجاد موزه در تمامی شهرستان‌های استان در حال انجام بوده و پس از تکمیل و تجهیز آنها زمینه برای بازدید علاقمندان و مراجعان از این موزه‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای افتتاح موزه باستان‌شناسی گرمی در سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان اردبیل خبر داد و گفت: این موزه در حال تجهیز برای بهره‌برداری است.

فلاحی بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌هایی که در حوزه میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان گرمی وجود دارد، ایجاد و راه‌اندازی موزه در این شهرستان ضرورت داشت که در پاسخ به این نیاز و ضرورت موزه باستان‌شناسی در گرمی راه‌اندازی شده است.

او افزود: در زمینه بهره‌برداری از سایر موزه‌های در دست اجرا نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم زمینه برای راه‌اندازی از این موزه‌ها را فراهم آورده و زمینه برای بازدید علاقمندان را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.