شاهماری گفت: پیش از تحویل سهمیه واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در استان، بر اساس سامانه‌های بیماران خاص و سیب در حوزه بهداشت، گروه‌های پرخطر شناسایی می‌شود و تامین واکسن این گروه‌ها در اولویت خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهتاب شاهماری  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مقرر شد این واکسن در داروخانه‌های ویژه استان که دارو‌های بیماران خاص را تامین می‌کند توزیع تا همزمان با تامین داروها، واکسن بیماران خاص نیز به این بیماران تحویل شود.

شاهماری با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است و هفته آینده در کل کشور توزیع می‌شود، افزود: بنا به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، قیمت واکسن به استناد به ماده ۲۰ قانون مصوب سال ۱۳۳۴ در کمیسیون قیمت گذاری وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

او یادآور شد: قیمت واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است، اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

شاهماری اعلام کرد: گروه‌های در اولویت برای تزریق واکسن آنفلوآنزا، پرسنل بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن مانند بیماران قلبی، ریوی، کبدی، بیماران متابولیک و سرطانی و افراد با شاخص توده بدنی بالا هستند.

او اضافه کرد: همچنین افرادی که دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افراد بالای ۶۰ سال و کوکان ۶ ماه تا پنج سال نیز در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.