سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: پیش بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت زعفران در هرسین به ۳۳هکتار برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها در سال جهش تولید توسعه کشت زعفران به عنوان طلای سرخ بوده که نیاز آبی کم وارزش اقتصادی بالایی دارد گفت:امسال پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت زعفران در شهرستان به ۳۳هکتار برسد.

علیرضا یاری پور با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون سطح زیر کشت زعفران در شهرستان هرسین ۱۳هکتار بوده است بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده وجذب اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و سیصد میلیون ریال بیش از هشتاد تن پیاز زعفران مرغوب به صورت رایگان بین کشاورزان شهرستان تقسیم  شده است.

او افزود: زعفران کشت شده در سال اول قابلیت تولید ۱/۵کیلو گرم زعفران در هکتار داشته و با توجه به اینکه زعفران گیاهی چند ساله بوده و تا هفت سال تولید اقتصادی دارد در سال‌های بعد می‌تواند بین ۵تا۷کیلوگرم در هکتار تولید کند.

او  توسعه صنایع بسته‌بندی وصادرات را مکمل کاشت این محصول دانست و بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای زعفران هرسین در صورت بسته بندی مناسب در بازار جهانی به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار دلار بفروش برسد که می‌تواند موجب اشتغالزایی وتوسعه اقتصادی شهرستان هرسین شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.