رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم ما همیشه گفته‌اند که ما با کم می‌سازیم، اما با تبعیض سر سازگاری نداریم، گفت: برقراری عدالت به حرف نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست شورای اداری اظهار داشت: نکاتی که در این نشست از سوی مسئولان مطرح شد شنیدنی بود و مشکلات و نکات بیان شده پیگیری و مرتفع خواهد شد.

او افزود: خواسته مردم که همواره به آن تاکید شده است بحث اجرای عدالت است که این موضوع باید در تمامی حوزه‌ها رعایت شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: در نظام ما عدالت باید محور باشد، هر گونه کم توجهی و کم کاری نسبت به اجرای قوانین شود خسارت زیادی به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: راهبرد‌های اساسی را که رهبر در گام دوم تبیین کردند، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است و همه مدیران کشور که سربازان این نظام و رهبری هستند باید اجرای عدالت و مبارزه با فساد را دنبال کنند.

رئیسی گفت: خروج از اعتدال باعث ایجاد فساد می‌شود، باید قانون گریزی را یک ضد ارزش بدانیم و همواره قانون مداری را ارزش قرار دهیم.

او افزود: مردم ما همیشه گفته اند که ما با کم می‌سازیم، اما با تبعیض سر سازگاری نداریم و طاقت بی‌عدالتی را نداریم.

رئیسی با بیان اینکه برقراری عدالت به حرف نیست و باید به آن عمل کرد ادامه داد: باید بررسی و پیگیری کرد که کجا بی عدالتی وجود دارد و مردم دغدغه آن را دارند تا در راستای حل آن کوشید.

او اضافه کرد: ما مدیران و مسئولان هستیم که باید بررسی کنیم و ببینیم که کجا قانون نقض شده، کجا بی عدالتی شده و کجا مردم دغدغه دارند.

رئیسی در خصوص مسئله اشتغال که یکی از مهمترین مشکلات این استان است گفت: این در حالی است که زمین و آب در این استان وجود دارد و مردم هم نیرو و انگیزه کار را دارند پس مدیران باید عزم خود را برای رفع مشکل بیکاری در چهارمحال و بختیاری جزم کنند.

او افزود: صنایع تبدیلی در این استان از ضرورت‌ها است چرا که محصولات چهارمحال و بختیاری کم نیست پس باید به این صنعت به صورت ویژه نگاه کرد.

رئیسی با بیان اینکه ابتکار عمل در مدیریت گره خیلی از مشکلات را باز می‌کند اضافه کرد: موفقیت بسیاری از حوزه‌ها به دست مدیران اتفاق می‌افتد و نقش مدیران بسیار حائز اهمیت است.

او ادامه داد: در برخی از سازمان‌ها کار انقلابی و جهادی صورت می‌گیرد، اما در برخی از دستگاه‌ها نه، لذا باید همیشه حرکت انقلابی و نگاه انقلابی به کار داشته باشیم.

رئیسی در خصوص مسئله آب هم گفت: در این زمینه باید حرف تمامی استان‌ها شنیده شود و تصمیمات نهایی در شورای عالی آب گرفته خواهد شد.

او افزود: منابع آبی چهارمحال و بختیاری از شش میلیارد متر مکعب به سه میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده است پس باید بررسی کرد و تشخیص علمی انجام داد.

رئیسی اضافه کرد: نگاه مردم این منطقه ارزشمند است که می‌گویند ما با انتقال آب مشکلی نداریم و فقط حرف ما این است که به این موضوع عادلانه نگاه شود، لذا وزیر نیرو باید کارگروهی را به منظور بررسی دقیق این موضوع تشکیل دهد و ما هم در تهران پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.