کمیسین تلفیق مجلس، ۹مصوبه برای حمایت از محصول زعفران تصویب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، این کمیسیون با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از صادرکنندگان و زعفران کاران برای حل مشکلات و مسائل زعفران کاران کشور برگزار شد.

اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه هم که در این نشست حضور داشت، ۹مصوبه این جلسه را به شرح زیر اعلام کرد:

- ۶۰تن زعفرانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی خرید حمایتی شده، صرفاً صادر شده و به بازار داخلی عرضه نشود.
- قیمت کارشناسی عرضه این زعفران در کمیته سه جانبه متشکل از کارشناس رسمی دادگستری به عنوان نماینده تعاون روستایی، نماینده اتحادیه صادرکنندگان و کارشناس رسمی دادگستری به عنوان داور مرضی الطرفین تعیین خواهد شد.
- صادرکنندگان متناسب با زعفران دریافتی، ضمانت بانکی در اختیار تعاون روستایی قرار می‌دهند.
- با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تبلیغ رایگان زعفران در شبکه‌های برون مرزی صداوسیما انجام می‌شود.
- با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی تعهد ارزی بازگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده جهت واردات نهاده‌های کشاورزی را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید 



- کاهش یا افزایش قیمت زعفران صادراتی تاثیری در تعهدات صادرکنندگان نخواهد داشت و ایشان ملزم به رعایت قیمت تعیین شده و تعهدات خود هستند.
- جهت خرید ۵۰۰دستگاه خشک کن، ۵۰۰فقره وام ۱۰میلیون تومانی با کارمزد ۶درصد به تشخیص و معرفی نمایندگان مجلس در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
- همه مصوبات منوط به تایید سازمان بازرسی کل کشور حداکثر تا ۱۰روز می‌باشد.
- طی ۱۵روز آینده جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی متشکل از این کمیسیون، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون سیاست‌های کشور در بخش زعفران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.