دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا به قانون شفا یعنی شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده کردن از ماسک توجه کنند.

دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۲۹۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه ۱۶۳ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در این مدت، ۵۱ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۹ نفر به کرونا مبتلا بوده‌اند.

کشمیری گفت: یک نفر پنجشنبه ۱۳ شهریور، یک نفر دوشنبه، یک نفر سه‌شنبه، پنج نفر چهارشنبه و یک نفر نیز امروز فوت‌شده‌اند که آزمایش کرونای امروز مثبت اعلام‌شده است.


بیشتر بخوانید

آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا داده شود


او عنوان کرد: افراد فوت شده در رده سنی ۴۲ تا ۸۸ سال هستند که بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا، بیماری خونی و بیماری قلبی داشته‌اند و همچنین دو مورد از آن‌ها دچار سکته مغزی نیز شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد ۲۰ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری با اشاره به اینکه در زمینه کرونا، مهمترین موضوع پیشگیری است، گفت: دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و قانون شفا یعنی شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده کردن از ماسک را رعایت کنند.

او در خصوص واکسن آنفلوانزا هم بیان کرد: تخصیص واکسن آنفلوانزا بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.