نمایشگاه آثار هنری نیلوفر مرادیان نقاش و معمار جوان با موضوع صلح در برج آزادی به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نیلوفر مرادیان نقاش و معمار جوان، متولد سال ۶۹ است که لیسانس خود را در رشته معماری و مدرک فوق لیسانس را در رشته طراحی شهری دریافت کرده است.

وی این روز‌ها مجموعه‌ای از آثارش که به موضوع صلح می‌پردازد در برج آزادی به نمایش گذاشته است.

مرادیان در خصوص آغاز فعالیت‌های هنری خود گفت: من نقاشی را از ده سالگی با رنگ روغن شروع کردم. تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده و این نمایشگاه اولین تجربه نمایشگاه انفرادی من محسوب می شود که به مناسبت بیست و یک سپتامبر یعنی روز صلح برگزار شده است.

وی در خصوص هدف خود از پرداختن به موضوع صلح اظهار کرد: در این چند سال اخیر هر جای دنیا هر اتفاق بدی که می‌افتد قبل از اینکه معلوم شود چه علتی داشته، انگشت‌های اتهام به سمت ایران بر می‌گردد و به نوعی جو منفی علیه ایرانیان به وجود آمده است.

این هنرمند افزود: تعدادی از دوستان من که در کشور‌های دیگر دانشجو هستند بار‌ها به من گفته اند که مردم آنجا نسبت به ایرانی‌ها موضع خوبی ندارند به همین دلیل خواستم که در آثارم نشانه‌های مثبت اندیشی و خوب بودن مردم سرزمینم را به رخ بکشم.

//////////////////////

مرادیان درباره تکنیک آثار توضیح داد: آثار با تکنیک اکرولیک روی بوم خلق شده اند. باتوجه به شرایط کرونا، بازدید در حد معقول بود. ایده آثار هم از یکسری کاشی کاری‌ها که در اصفهان دیدم و خوشم آمد شکل گرفت، بعد از آن تصمیم گرفتم که طرح آن کاشی‌ها را روی بوم‌های ۲۰ در ۲۰ پیاده کنم.

وی افزود: من در این مجموعه هر کاشی یا بوم را نماد یک ملت قرار دادم که هرکدام به تنهایی معنا ندارند و اگر کنار هم باشند زیبا می‌شوند. کرونا ثابت کرد که اگر یک مشکل برای یک کشور به وجود بیاید، مردم دیگر ملت‌ها به داد هم می رسند.

این بانوی هنرمند درباره شرایط جامعه برای انجام فعالیت‌های هنری گفت: خلاقیت و نوآوری خیلی مهم است، هرکس که تکنیک بداند و قلم در دست بگیرد می تواند تاثیرگذار باشد، تفکر پشت اثر است که تاثیرگذار می شود. البته در برخی مواقع بودند کسانی که خلاقیت نداشتند، اما به دلیل موقعیت و شهرت خانواده هایشان تمامی آثارشان فروخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار