رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: در یک هفته تبلیغات کاندیدا‌های راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس، تخلفی که در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد گزارش نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با اشاره به اتمام مهلت قانونی تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی  گفت: از ساعت هشت صبح امروز (۲۰ شهریور) مهلت کاندیدا‌ها برای انجام تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده و طی این یک هفته گزارشاتی از برخی تخلفات تبلیغاتی کاندیدا‌ها داشته‌ایم، اما تاکنون تخلفی که در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد، گزارش نشده است.

مفید با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در این شرایط، در این مرحله از انتخابات هرگونه تجمع و برپایی ستاد انتخاباتی ممنوع شد، اما متاسفانه کم و بیش شاهد مواردی از تجمع و تخلفات کرونایی طرفداران کاندیدا‌ها بودیم که همه آن‌ها به مراجع ذیصلاح گزارش شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه شورای نگهبان ابزار برخورد با تخلفات و جرائم را ندارد، گفت: در این زمینه ما تنها ناظر هستیم و گزارش تخلفات را به مراجع ذیصلاح ارسال می‌کنیم.

مفید بیان کرد: در ارسال گزارش تخلفات انتخاباتی، آنچه که مهم است مستند بودن این تخلفات است، در غیراینصورت تخلفات مطرح شده ادعایی بیش نیست که در هیچ محکمه‌ای هم قابل پذیرش نخواهد بود.

او یادآور شد: معمولا در شرایط انتخابات، برخی افراد مباحثی را به عنوان تخلف برخی کاندیدا‌ها مطرح می‌کنند، اما تا زمانی که این ادعا مستند نباشد برای ما قابل پذیرش نبوده و نمی‌توان آن را پذیرفت.

او افزود: در هر مرحله از انتخابات هیات اجرایی مشارکت دارد که مجری برگزاری انتخابات است و ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی هم مطابق عنوانی که دارد مسئول پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی است و این میان ما تنها ناظر بر برگزاری تبلیغات و انتخابات بوده و گزارش تخلفات را به مراجع ذیصلاح ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.