گسترش سرمایه گذاری ها در مناطق محروم اردبیل/ ناحیه صنعتی رضی توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با مشوق‌های ارائه شده تلاش شد تا حجم سرمایه گذاری‌ها در مناطق محروم استان اردبیل گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در حاشیه افتتاح مجتمع پوشاک عرفان در ناحیه صنعتی رضی که به صورت مراسم ویدئو کنفرانس با ریاست جمهوری برگزار شد گفت: بنا به دلایل مختلف، سرمایه گذاران میلی برای حضور در ناحیه صنعتی رضی نداشتند، اما با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری، در سالیان اخیر حضور متقاضیان در این ناحیه از افزایش چشمگیری برخوردار گردید به نحوی که در حال حاضر زمینی برای واگذاری در آن وجود ندارد.

او از جمله مشوق‌های ارائه شده برای شکوفایی این ناحیه صنعتی را اعطای مشوق ۵۰ درصدی در قیمت حق بهره برداری زمین بیان کرد و افزود: طبق این طرح متقاضیانی که طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به اخذ پروانه بهره برداری می‌شوند از بخشودگی ۵۰ درصدی در اقساط واریزی خود بهره مند می‌شوند که بر این اساس تعدادی از متقاضیان از این مشوقات استفاده نموده و طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل میزان قرارداد منعقده در ناحیه صنعتی رضی با سرمایه گذاران را ۱۴ قرارداد برشمرد و افزود: در قالب این ۱۴ قرارداد تاکنون ۳ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و مابقی در حال احداث طرح صنعتی خود می‌باشند.

اهلی یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برای شکوفایی هرچه بیشتر ناحیه صنعتی رضی را طرح توسعه این ناحیه برشمرد و افزود: مقدمات توسعه ناحیه صنعتی رضی از جمله تصویب در شورای برنامه ریزی استان انجام شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۵۰ هکتار زمین برای توسعه این ناحیه در نظر گرفته شده است که طی فرآیند قانونی و پس از کسب مجوز از ادارات مربوطه، نسبت به توسعه آن اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است واحد تولیدی مجتمع پوشاک عرفان با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینه تولید پوشاک، ماسک و البسه بیمارستانی به بهره‌برداری رسید که در فاز اول این طرح تولیدی ۷۵ نفر مشغول به کار شدند.

ناحیه صنعتی رضی با مساحت ۱۴ هکتار در شهرستان مشگین شهر واقع شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.