مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: جشنواره ملی روستا دوست فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های صاحبان ایده، کارآفرینان و نخبگان سراسر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: جشنواره ملی روستا دوست با شعار «تلاش کنیم روستا را طلاش کنیم» است، در مشهد برگزار می‌شود.

او افزود: ویژگی طرح‌های قابل ارائه در جشنواره صنایع روستا دوست به صرفه بودن طرح برای تولید در مقیاس روستا، نوآورانه و با فناوری ساده بودن آن می باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: تشویق‌هایی شامل، پرداخت جوایز نقدی به سه طرح اول، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، مشارکت در اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌ها، معرفی محصول نهایی به بازار هدف، تامین زمین‌های کشاورزی جهت اجرای طرح، خرید محصولات و ماشین آلات کلان و دعوت از طرح‌های برگزیده جهت حضور در نمایشگاه بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

آسوده با بیان اینکه این طرح تمامی روستا‌های استان را شامل می‌شود، بیان کرد: از مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش ‌بنیان و دارندگان محصولات یا ایده‌های صنعتی با ویژگی‌های صنعت روستا دوست دعوت می‌شود برای ثبت محصولات و طرح‌های خود و یا کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ ۲۵ مهرماه امسال به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir مراجعه کنند.

او با عنوان اینکه ۵۵ درصد از اشتغال‌های ایجاد شده از طریق این نهاد در روستا‌ها بوده، تصریح کرد: برنامه ریزی شده است امسال با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، صندوق توسعه روستایی و بانک‌ها ۱۵ هزار فرصت شغلی بوسیله کمیته امداد در استان ایجاد شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.