حجت الاسلام موسوی گفت: رصد فعالیت‌های قضایی براساس دستورات رئیس قوه قضاییه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رصد فعالیت‌های قضایی با یک برنامه ریزی دقیق براساس دستورات رییس قوه قضاییه پیگیری می‌شود و ملاقات‌های مردمی در مرکز استان از جمله این برنامه هاست.

رصد فعالیت‌های قضایی براساس دستورات رئیس قوه قضاییه

حجت الاسلام موسوی با اشاره به دیدار‌های حضوری با مردم در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان مرکزی افزود: بازرسی‌های منظم با استفاده از تیم‌های مجرب در زمینه‌های قضایی و مدیریتی و همچنین همکاران و نیرو‌های نظامی و انتظامی، کلانتری‌ها و بازداشتگاه ها، در دستگاه عدلیه‌ی استان، جهت نظارت بر خدمات ارایه شده و ارزیابی دقیق است.

او اضافه کرد: با توجه به حجم ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی و محدودیت‌های امکاناتی، سعی خواهیم کرد تا از محل سفر سال گذشته‌ی رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی، کمبود‌های موجود در سطح شعبات شورای حل اختلاف غرق آباد را مرتفع کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین به برخی پروژه‌های نیمه تمام و نیز ناایمن بودن محور نوبران به ساوه و رسالت دستگاه قضائی در خصوص حقوق عامه گفت: نیمه تمام ماندن ایمن سازی راه‌های ارتباطی این بخش را پیگیری خواهیم کرد چرا که بخشی از اعتبارات دولتی و بیت المال هزینه شده و به دلیل محدودیت در منابع اعتباری نیمه کاره رها شده است.

او ادامه داد: از رئیس حوزه قضائی بخش نوبران خواستیم گردشکار مشکلات موجود در این منطقه به ویژه در خصوص تثبیت مالکیت اراضی مردم شهر‌های نوبران و غرق آباد و نیمه تمام بودن طرح‌های عمرانی و راه‌های ارتباطی را برای بررسی بیشتر به دادگستری استان مرکزی ارسال کنندتا اجازه ندهیم مردم در این مسیر دچار خسارت جانی و مالی بیشتری در این محور‌های مواصلاتی ناایمن نشوند.

نباید اجازه داد  واحد‌های صنعتی به علت مسایل بانکی و مالی از تولید باز بمانند

حجت الاسلام موسوی در حاشیه‌ی بازدید از مجموعه تولیدی صنایع غذایی در شهرک صنعتی نوبران هم گفت: تحقق شعار سال و جهش تولید یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه در فعالیت‌های واحد‌های صنعتی کشور است و نباید اجازه داد  این واحد‌ها به علت مسایل بانکی و مالی از تولید باز بمانند.

او اظهار داد: جای نگرانی است که بیش از دو سوم واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نوبران غیر فعال هستند، اما برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، واحد‌های تعطیل شده را، راه اندازی کردند از جمله یک سرمایه گذار فعال و تولید و اشتغال در سه واحد تولیدی این شهرک رونق یافته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی کمبود برق را مهمترین مشکل پیش روی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی نوبران بیان و اضافه کرد: احداث پست ۶۳ کیلووات برق در شهرک صنعتی نوبران از ضروریات ایجاد و ادامه حیات و بقای واحد‌های تولیدی در این منطقه است که باید برای تامین آن که هزینه بالایی برای دولت دارد اهتمام جدی داشت تا مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذار تسهیل شود.

حجت الاسلام موسوی پس از دیدار با امام جمعه غرق آباد در بازدید از حوزه قضایی بخش نوبران گفت: نظارت و مدیریت خدمات دهی قضایی و پیگیری مشکلات مردم از اساسی‌ترین برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی است.

بازدید از شعبات شورا‌های حل اختلاف در شهر‌های غرق آباد و نوبران، دیدار مردمی، نشست با قضات و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدا از دیگر برنامه‌های سفر رییس کل دادگستری استان مرکزی به بخش نوبران بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.