تشدید نظارت بر کیفیت پخت نان در شهرکرد

نظارت بر کیفیت پخت نان در شهرکرد تشدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسفندیار قربانی کارشناس مسئول شورای آرد و نان فرمانداری شهرکرد گفت: نظارت بر کیفیت پخت نان در مرکز چهارمحال و بختیاری تشدید شده است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود:نظارت ها از سوی کارگروهی متشکل از سازمان صنعت، معدن، تجارت، غله، اصناف و کارشناسان مرکز بهداشت در خصوص ارتقای کیفیت طبخ نان و کنترل سلامت و توزیع مناسب آرد در مرکز استان صورت می گیرد.

قربانی اضافه کرد: طی چند روز اخیر، بررسی گزارش اداره استاندارد نیز بر کیفیت آرد در کارگاه‌های تولیدی در شهرستان شهرکرد اضافه شده و این نظارت به طور مستمر و دقیق در حال انجام است.

او، علت تغییر کاهش کیفیت نان در برخی از نانوایی‌ها در ماه جاری را مخلوط شدن آرد تولید سال زراعی جاری و آرد تولیدی سال گذشته عنوان و تصریح کرد: در مجموع آرد تحویلی به خبازان سطح مرکز استان مطلوب و از میانگین استاندارد کشوری برخوردار است.

کارشناس مسئول شورای آرد و نان فرمانداری شهرکرد با بیان اینکه چالشی در خصوص تامین گندم و آرد مورد نیاز در مرکز استان وجود ندارد، تاکید کرد: به طور مستمر، کیفیت آرد تحویلی و نظارت بر بهداشت و نحوه پخت نان، توسط دستگاه‌های متولی در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف از سوی نانوایی‌ها، اعمال قانون در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز از مطلوب بودن کیفیت گندم تحویلی برای مصارف نانوایی‌های سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به کیفیت گندم تحویلی در سال زراعی جاری، گندم تحویلی از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

او افزود: با بررسی و نظرسنجی مستمر از خبازان مجرب سطح شهر، گندم و آرد تحویلی از استاندارد برخوردار است و در توزیع به موقع گندم به بازار این شرکت هیچ محدودیتی ندارد.

قنبری، میزان سهمیه آرد مورد نیاز نانوایی‌های سطح استان را ۱۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: این میزان آرد به یکهزار و ۲۰۰ نانوا شامل ۸۰۰ نانوایی پخت سهمیه دولتی و ۴۰۰ نانوای پخت آزادپز تحویل می‌شود.


بیشتر بخوانید


فرهاد محمودی مسئول بهداشت محیط شهرستان شهرکرد نیز در این باره از انجام یکهزار و ۱۵۰ مورد بازرسی در نیمه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد:از این تعداد پرونده، ۴۰ مورد به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که هفت مورد موجب قطع سهمیه آرد شد.

او افزود: امسال ۱۷۶ مورد نمونه‌برداری از مواد اولیه نانوایی‌های شهرکرد انجام شد، که با افراد متخلف که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونای استان همخوانی نداشتند برخورد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.