رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقزخبر سرقت اشیای تاریخی از مسجد دو مناره این شهر را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صلاح نصراللهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز گفت: دیروز یک سارق با شکستن شیشه پنجره ضلع جنوبی وارد مسجد دو مناره شد و به صندوق جمع آوری نذورات مردمی دستبرد زد، ولی در فضای مجازی خبر سرقت اشیای تاریخی این مسجد بازنشر شد که به هیچ عنوان تایید نمی‌شود و صحت ندارد.

او با بیان اینکه هیچگونه اشیای تاریخی و باستانی در این مسجد نگهداری نمی‌شود، افزود: این سرقت آسیب جدی به بنا و بنیه مسجد تاریخی و باستانی دو مناره نزده فقط پنجره بالکن ضلع جنوبی آن آسیب جزیی دیده که آن را مرمت خواهیم کرد.

نصراللهی به مرمت و نگهداری مسجد تاریخی دومناره سقز نیز اشاره کرد و یادآور شد: این بنای تاریخی نسبت به بنا‌های تاریخی دیگر شهرستان وضعیت نگهداری و مرمت بهتری دارد و هر سال با در نظر گرفتن اعتباری مرمت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز با اشاره به اینکه بنا‌های تاریخی باید بصورت مرتب مرمت و بازسازی شوند، اضافه کرد: در حال حاضر مسجد تاریخی روستای سرا نیاز به مرمت دارد و منتظر تخصیص اعتبار آن هستیم.

مسجد دو مناره سقز طبق روایات به زمان شیخ حسن مولان‌آباد از عرفای حکیم و ریاضیدان مشهور عصر افشاریه بر می‌گردد و در سال ۱۳۷۸ با شماره ثبتی ۲۶۰۰، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.