مدیرعامل سامانه آذرپارک تبریز از افزایش ۱۰۰۰ جایگاه پارک حاشیه‌ای در سطح شهر در ۴۵ روز آتی خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۳۰ هزار پارک خودرو در سامانه ثبت می‌شود البته بیش از ۴۰ درصد این پارک‌ها زیر نیم ساعت و بدون پرداخت هزینه‌ای پارک می‌کنند.

افزایش یک هزار جایگاه پارک حاشیه‌ای در سطح شهر تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیرضا میدانی مدیرعامل سامانه آذرپارک تبریز روز چهارشنبه در نشست خبری، با بیان این‌که فعالیت نرم افزار سامانه‌ی آذرپارک در تبریز مردم محور است  گفت: سامانه‌ی پارک حاشیه‌ای در سطح کلانشهر تبریز با هدف توزیع عادلانه‌ی پارک خودرو بین شهروندان، کاهش تقاضای سفر به درون شهر، جهت احداث پارکینک‌های طبقاتی برای رفاه شهروندان توسط شهرداری از محل درآمد اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هزینه‌ی پارک حاشیه‌ای به طور سیستماتیک انجام می‌شود در حالی که پارکبانان در سیستم قبلی به طور سلیقه‌ای عمل می‌کردند و خود هزینه‌ی پارک خودرو را اعمال می‌کرد.

او تاکید کرد: تاکنون نمونه‌ای مانند سامانه‌ی آذرپارک و برتر از آن در کشور طراحی و اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت آیریک راه (سامانه‌ی آذرپارک) با اشاره به طراحی سامانه‌ی آذرپارک از سال ۹۶ اظهار کرد: طرح سامانه‌ی آذرپارک جزو برترین طرح‌ها و جزو شرکت‌های دانش بنیان است.

علیرضا میدانی  با بیان این‌که راه اندازی سامانه‌ی پارک حاشیه‌ای، مقدمه‌ای برای هوشمندسازی شهر است گفت: بعد از اجرا شدن این سامانه در کلانشهر تبریز، سایر شهر‌ها نیز برای استفاده از طرح سامانه‌ی آذرپارک استقبال کرده‌اند.

او بیان کرد: از طرح‌های سایر شهر‌ها و شرکت‌هاکه از لحاظ نرم افزاری دارای طرح بهتر از طرح آذرپارک هستند، استقبال می‌کنیم.

او با بیان این‌که شهروندان در حین خروج از پارک، از پرداخت وجه نقد به پارکبانان خودداری کنند، گفت: هزینه‌ی یک ساعت پارک حاشیه‌ای خودروها، ۱۳۱۰ تومان است، البته طبق مصوبه نیم ساعت اول پارک خودرو‌ها در حاشیه‌ی خیابان‌ها به طور رایگان است.

 مدیرعامل سامانه آذرپارک تبریز با بیان این‌که شرکت آذرپارک دارای ۲۲۰ نفر پرسنل است گفت: پارکبانان به طور دو شیفت برای کنترل پارک حاشیه‌ای مشغول به کار هستند همچنین حدود چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه پارکبان در سطح شهر وجود دارد.

علیرضا میدانییادآور شد: طبق نظر سنجی ۹۹ درصد استفاده کنندگان از اپلیکیشن آذرپارک رضایت دارند، این اپلیکیشن جایگاه‌های خالی پارک و محدوده‌ی ترافیکی شهر را به خوبی برای شهروندان نشان می‌دهد، طی ماه‌های آتی تصمیم بر ارتقای اپلیکیشن به سوپر اپلیکیشن داریم در این صورت شهروندان می‌توانند خرید بلیط، شارژ و رزرو هتل و ... را نیز انجام دهند.

او با اشاره به نصب دوربین‌های پلاک خوان در دوماه آتی گفت: انجام بازرسی دقیق از مزایای نصب دوربین در محل‌های پارک حاشیه‌ای است، جهت اجرای طرح ثبت و نظارت پارک خودرو در آینده‌ای نزدیک، پنج دستگاه دوربین برای اجرای این طرح خریداری شده است.

او با بیان این‌که ۳۵ درصد درآمد‌های حاصل از اجرای طرح آذرپارک متعلق به شهرداری است گفت: تمامی هزینه‌های پرسنل شرکت از طریق درآمد حاصل از پارک‌ها پرداخت می‌شود، ماهانه نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان حقوق پارکبانان می‌شود، متاسفانه تعرفه‌ی پارک براساس تعرفه‌ی سال ۹۶ تنظیم شده و تاکنون در تعرفه‌ی پارک افزایشی نداشته‌ایم، ولی با این حال حقوق و دستمزد براساس هزینه‌های سال ۹۹ پرداخت می‌شود و این امر باعث زیانده شدن شرکت شده است.

او  افزود: درآمد‌ها مشخص بوده، ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان تراکنش انجام و تمامی تراکنش‌ها به صورت مشترک به حساب شرکت و شهرداری واریز می‌شود ما در پرداخت سهم و حق و حقوق شهرداری هیچ کوتاهی نکرده‌ایم، ماهانه ۳۳۴ میلیون تومان به حساب شهرداری پرداخت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار