اتحادیه عرب عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد

اتحادیه عرب طی نشست روز چهارشنبه با پیشنهاد هیئت فلسطینی موافقت نکرد و حاضر به محکومیت عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی نشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های فلسطین، اتحادیه عرب به پیشنهاد فلسطینی‌ها برای محکوم کردن توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات رأی منفی داد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است: «پس از یک بحث سه ساعته، برخی از کشورهای عربی با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات مخالفت کردند».

اتحادیه مذکور حاضر نشد اقدام امارات در  عدم التزام به قطعنامه کشورهای عربی در ممنوعیت برقراری ارتباط عادی با رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

حسام زکی، مقام ارشد اتحادیه عرب در بیانیه پایانی گفت، جلسه روز چهارشنبه اتحادیه عرب با عدم توافق در مورد مسئله فلسطین همراه بود.

او تاکید کرد: «بحث پیرامون مسئله عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل جدی و جامع بود، اما به توافق بر سر قطعنامه پیشنهادی فلسطینی‌ها منجر نشد».

برخی از بندهای بیانیه پیشنهادی از سوی فلسطینی‌ها، پس از مشورت سران عرب حذف شد و این موضوع موجب ناراحتی هیئت فلسطینی شد تا جایی که این هیئت اعلام کرد تمایلی به انتشار بیانیه‌ای ناقص ندارد.

مقامات صهیونیستی و اماراتی قصد دارند تا ضمن حضور در واشنگتن توافق عادی‌سازی روابط را امضاء کنند. ترامپ نیز در این نشست حضور خواهد داشت. پیش بینی می‌شود که این دیدار در هفته پایانی شهریور ماه انجام شود. گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن انتقاد از اقدام ابوظبی، تاکید کردند که امارات خنجری زهرآگین را به پیکر مقاومت فرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار