معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایان عملیات مقابله با آلودگی نفتی در۶۰ مایلی بندر بوشهر خبر داد.

لکه‌های نفتی خلیج فارس پاکسازی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۱۷ شهریور پس از دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای، مبنی بر رویت لکه نفتی در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان و ۶۰ مایلی بندر بوشهر، بلافاصله جلسات تخصصی  برگزار شد و کنترل آلودگی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این راستا و در ساعت ۲۳ تجهیزات مقابله با آلودگی بر روی شناور‌های هدایت۳ و خلیج فارس مستقر و به همراه ۱۰ نفر از پرسنل به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین به منظور دپوی مواد زائد نفتی یک فروند بارج جابیرو از بندر بوشهر و شناور ناجی ۱۸ نیز به جهت پایش از بندر محمد عامری به منطقه اعزام شدند.

قاسمی تاکید کرد: براساس پایش‌های هوایی و پایش‌های شناور ناجی ۱۸ وسعت آلودگی بیش از یک مایل مربع و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان گزارش شد.


بیشتر بخوانید

آلودگی نفتی در خلیج‌فارس پاکسازی شد


قاسمی ادامه داد: عملیات بوم اندازی راس ساعت ۱۲ با استفاده از یدک کش خلیج فارس حامل تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله بوم فراساحلی به طول ۲۵۰ متر، انجام شد. در در این عملیات تعداد ۴۰ سکشن از بوم به منظور مهار مواد نفتی بر روی آب پهن شد.

او افزود: در ادامه عملیات پاکسازی مواد نفتی با استفاده از اسکمیر مستقر بر روی شناور هدایت ۳ انجام شد و عملیات مهار و پاکسازی مواد نفتی در ساعت ۲۰ دیروز  به پایان رسید و شناور‌ها به سمت بندر بوشهر بازگشتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.