نشست علمی کنگره امام سجاد (ع) در سمنان

همزمان با ایام محرم، کنگره ملی امام سجاد (ع) با برگزاری نیمه حضوری یکی از نشست‌های علمی تخصصی در سمنان پیگیری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این استان اولین بار میزبان نشست عقلانیت، معنویت و مقاومت در صحیفه سجادیه بعنوان یکی از نشست‌های چهل گانه کنگره ملی امام سجاد (ع) است.

او با بیان اینکه امسال این کنگره به علت بیماری کرونا بصورت نیمه حضوری و با اولویت ارتباط زنده از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود افزود: از ۱۲ تا ۲۵ محرم استان‌های مختلف کشور میزبان نشست‌های تخصصی کنگره هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بعنوان میهمان ویژه نشست تخصصی در سمنان در سخنانی به تبیین جایگاه معنوی و نقش امام سجاد در ترویج فرهنگ دعا مبتنی بر فراز‌های عمیق صحیفه سجادیه پرداخت.

آیت الله عباسعلی اختری تبلیغ و اطلاع رسانی را از آموخته‌های بزرگ دنیای اسلام از امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) برشمرد و تصریح کرد: اگر روشنگری‌های این ۲ بزرگوار پس از واقعه کربلا نبود، بدون شک دستگاه تبلیغی بنی امیه قیام عاشورا را از اذهان و افکار عمومی دور و برای فراموش شدن آن بسرعت اقدام می‌کرد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان برای برگزاری این نشست علمی مشارکت کردند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار