رویکرد محتوایی جشنواره آهوان، معارف رضوی است که پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه‌های هنر‌های جدید است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: رویکرد محتوایی جشنواره آهوان، معارف رضوی است که پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه‌های هنر‌های جدید همچون چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنرشبکه، لندآرت، فتوآرت و وردآرت، است.

او افزود: ثبت نام در این جشنواره از اول مرداد آغاز شد و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره‌گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام هشتم، رجوع به پشتوانه‌های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعداد‌های خلاق فعال در عرصه هنر‌های جدید، از اهداف اصلی این جشنواره ملی عنوان کرد.

فلاح به گزینش و داوری در ۲ مرحله اشاره کرد و گفت: در مرحله اول مستندات ارائه شده هنرمندان بررسی می‌شود و در صورت تایید اولیه، هنرمند باید طبق قوانین جشنواره نسبت به ارسال نسخه اصلی اثر اقدام کند.

او تصریح کرد: انتخاب اولیه آثار در تاریخ ۲۵ آذر و داوری نهایی ۱۳ بهمن ماه امسال انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و احتمال برگزاری غیرحضوری جشنواره، هنرمندان باید آمادگی لازم جهت ارائه اثر به صورت مجازی را داشته باشند.

فلاح افزود: ارسال آثار فقط از طریق وبسایت جشنواره به نشانی Semnanshamstoos.ir امکان‌پذیر است.

او گفت: پس از داوری نهایی، به چهار اثر برگزیده جشنواره، لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: جایزه ویژه هیات داوران نیز در این جشنواره شامل لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال است که به اثر خلاقانه منطبق با فرهنگ بومی استان سمنان تعلق می‌گیرد.

فلاح درپایان ابراز داشت: شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.