عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در راه مبارزه با فساد نیاز به همراهی مردم داریم تا عدالت اجتماعی را در حوزه اختیارات خود محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پورمحمد شریعتی نیا عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوعات سیاسی را بر تعهد و تخصص ترجیح نمی‌دهیم و انتصابات خانوادگی که قبلاً وجود داشت تقریباً در این دوره رفع شده و شورای شهر سعی کرده بعد نظارتی خود را افزایش دهد.ما قسم خوردیم که براساس شرح وظایف خود و به دور از اهداف سیاسی عمل کنیم.

او افزود: نیرو‌هایی که در دوره‌های قبل معاون شهردار یا شهردار منطقه بودند اکثراً ادامه فعالیت دادند؛ آن‌هایی که توان و تمایل به ادامه فعالیت داشتند ماندگار شده‌اند و شورای شهر نیز از عملکرد آن‌ها راضی است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به تذکر اعضای شورا به شهردار درباره برخی تخلفات در شهرداری، ادامه داد: اینطور نیست که فساد در این دوره شکل گرفته باشد بلکه از گذشته بوده و پس از این نیز احتمالاً باقی خواهد ماند بنابراین هدف از تذکر به شهردار این است که برای کاهش فساد و رفع اثرگذاری رانت در شهرداری اهتمام خود را بکار گیرد.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه در راه مبارزه با فساد نیاز به همراهی مردم داریم تا عدالت اجتماعی را در حوزه اختیارات خود محقق کنیم، بیان کرد: شورای شهر نمی‌تواند مستقیماً به این موضوع ورود کند، زیرا شرح وظایف شورا در قانون مشخص و از کار‌های اجرایی منع شده است، اما در قالب تذکر و نطق و حتی به‌صورت خصوصی در جلسات هم‌اندیشی شورا و شهرداری برای تسهیل امور مردم نکات لازم را به شهردار منتقل می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه مقابله با تخلف یک شخص یا منطقه یا سازمانی که دچار انحراف شده و نیاز به اصلاح دارد باید از طریق راهکار قانونی دنبال شود، اضافه کرد: شهردار اصفهان در این خصوص وسواس زیادی دارد و هربار موردی درباره فساد در شهرداری توسط اعضا تذکر داده شده، به خوبی ورود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عموم کارکنان شهرداری صادقانه فعالیت می‌کنند بنابراین اگر از وجود رانت و پارتی بازی در صحن شورا صحبت می‌شود منظور همه کارکنان شهرداری نیست بلکه تعداد اندکی اند که مردم و حتی کارمندان درستکار شهرداری نیز از رفتار آن‌ها ناراضی هستند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.