معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های پاییزی امسال کرمانشاه کمتر از نرمال و بارش‌های زمستانی کمی بیشتر از نرمال باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که درباره وضعیت بارش و دمای هوا در سال زراعی پیش رو صورت گرفته، گفت : بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارندگی‌های پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود و این کاهش ممکن است تا حدود ۱۰ درصد هم برسد.

او گفت : همچنین براساس این بررسی‌ها، شروع بارش‌های موثر پاییزی که هر سال از نیمه آبان رخ می‌دهد، امسال ۱۰ تا ۲۰ روز عقب خواهد افتاد و ممکن است تا اواخر آبان، آغاز بارش‌های موثر را نداشته باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت دمای پاییز امسال افزود: دما نسبت به شرایط نرمال نیم تا یک درجه گرمتر خواهد بود.

زورآوند درباره وضعیت بارش‌های فصل زمستان ادامه داد: از اواخر آذر ماه وضعیت بارش‌ها بهتر خواهد شد و به نظر می‌رسد بارندگی‌های فصل زمستان به اندازه نرمال و یا حتی مقدار کمی بیشتر باشد.

او گفت: دمای زمستان امسال نیز حدود نیم درجه سانتی‌گراد از شرایط نرمال بیشتر باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت را ۶۰ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: امکان تغییر این پیش‌بینی‌ها در هر ماه وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.