بررسی‌ها نشان می‌دهد بازگشایی مدارس در آمریکا روند شیوع کرونا در میان کودکان را با سرعت بالایی افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، نتایج بررسی‌های دانشکده طب و انجمن بیمارستان کودکان آمریکا نشان می‌دهد بازگشایی مدارس به شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان و نوجوانان دامن می‌زند.

بر اساس گزارش این مراکز در حال حاضر، نزدیک به نیم میلیون کودک و نوجوان در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند. این آمار در بازه زمانی بیست اوت تا سوم سپتامبر با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

چنین افزایشی با بازگشای مدارس آمریکا به شکل سرسام آوری رشد خواهد داشت.

جاناتان راینر، تحلیلگر پزشکی شبکه سی ان ان با اشاره به بازگشایی مدارس در آمریکا و بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های حضوری و مجازی گفت: کودکان و نوجوانان در میان افرادی هستند که طی شش ماه گذشته از آغاز شیوع ویروس کرونا بیش از سیر قشر‌ها در خانه مانده اند. آن‌ها به تجمعات ترامپ نرفته اند و مانند بقیه ماشین سواری نکرده اند. بیشتر آن‌ها در خانه بوده اند. اما اکنون با فرستادن کودکان به مدارس، آن‌ها را در معرض ویروس قرار می‌دهیم و خواهیم دید که ویروس با چه سرعتی در میان کودکان سرایت می‌کند.

این کارشناس اظهار داشت به رغم رعایت تدابیر بهداشتی احتمال ابتلای کودکان به ویروس وجود دارد.

وی افزود: بازگشایی مدارس ترسناک است و منجر به ایجاد شرایط سختی برای والدین خواهد شد. همه می‌خواهند فرزندانشان به مدرسه بروند و تمایل به فرستادن کودکان به مدارس و گشایش مدارس، واقعی و منطقی است و نیازی به توضیح در این باره نیست که چرا می‌خواهیم فرزندانمان به مدرسه بروند. اما اگر آن‌ها به مدرسه بروند، بیمار می‌شوند و اکنون خواهیم دید که چه تعداد کودک مبتلا خواهند شد و آثار فرستادن کودکان را به مدارس بر سلامت آن‌ها خواهیم دید.

پیش از این، ری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته بود به رغم خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا، بازگشایی مدارس در پاییز مهم است و بازگشت دانش آموزان به مدارس در شرایط قابل اطمینان چندان هم سخت نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر بازگشایی مدارس این کشور در پاییز همزمان به شیوع کرونا تاکید کرده بود. او با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در پاییز اهمیت بالایی دارد گفته بود فرمانداران ایالات را تحت فشار قرار می‌دهد تا مدارس را در فصل پاییز بازگشایی کنند. ترامپ گفت آن‌هایی که فکر می‌کنند مدارس باید بسته بماند بر این تصور هستند که از لحاظ سیاسی برای همه آن‌ها بهتر است.

در پی اظهارات ترامپ بسیاری از معلمان نسبت به شیوع ویروس کرونا میان دانش آموزان هشدار داده و ابراز نگرانی کردند. برخی از فرمانداران ایالات نیز موضع مخالف علیه پیشنهاد ترامپ اتخاذ کردند.

ترامپ در حالی بر بازگشایی مدارس در آمریکا تاکید دارد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور شاهد جهش بوده است. تاکنون بیش از ۶ میلیون , ۵۰۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۹۴ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار