رئیس مجلس نمایندگان و رهبر اقلیت سنای آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از دستورات اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه مهاجرت و مالیات انتقاد کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان مجلس و چاک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند دستورات اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در روز شنبه از بدمینستر، نیوجرسی غیرقابل اجرا، ضعیف و کوته نظرانه است.

آن‌ها اعلام کردند این دستورات اجرایی به خانواده‌ها کمک نمی‌کند بلکه فقط بدهی آن‌ها را افزایش می‌دهد. پلوسی و شومر در این بیانیه رئیس جمهور را به دلیل عدم توجه به آزمایش‌های کرونا، بازگشایی مدارس، کمک به کهنه سربازان جنگ، امنیت انتخابات و کمک به دولت محلی و ایالتی در دستوراتش سرزنش کردند.

آن‌ها همچنین خواستار همکاری با یکدیگر برای ارائه کمک‌های فوری به مردم آمریکا شدند.

پیش از این، ترامپ چهار دستور اجرایی را در زمینه اخراج مهاجران، بدهی دانشجویی، مالیات بر حقوق و دستمزد و مزایای بیکاری اعلام کرده بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دموکرات‌های کاخ سفید و کنگره نتوانستند در خصوص مواضع اقتصادی توافق برسند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر با اعلام اینکه، دموکرات‌ها در برابر تمام اقداماتی که به سود ملت بر می‌دارد چالش ایجاد می‌کنند، گفت: نظام مالیاتی ما ناعادلانه است و شایسته است که عادلانه شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار