معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: هرگونه تعرض به اراضی ملی و تغییر کاربری با برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمیدرضا جعفری معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در جلسه معاونین دادستان عمومی و انقلاب یزد با رئیس کل دادگستری استان، گفت: در موضوع واگذاری اراضی ملی و دولتی برای اجرای طرح‌ها یک خلأ قانونی وجود دارد چرا که پس از واگذاری اراضی هیچ بازرسی از اجرای طرح بر روی اراضی صورت نمی‌گیرد، لذا باید برنامه‌ای تدوین شود تا اراضی واگذاری مورد بازرسی نوبه‌ای قرار گرفته و چنانچه در موعد مقرر، طرح اجرا نشد و یا پیشرفت تعیین شده حاصل نشد، اراضی به دستگاه مربوطه عودت شود.

او به پیگیری استرداد برخی از اراضی و رفع تصرف از برخی زمین‌های شهری اشاره کرد و افزود: اخیراً بیش از ۳ هزار مترمربع از اراضی بسیار مرغوب رفع تصرف شد، چرا که در مدت ۱۵ سال تصرف بر این زمین‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفته بود.

جعفری از تفکیک غیر مجاز اراضی و تغییر کاربری غیر مجاز به عنوان چالش حوزه زمین یاد کرد و گفت: در بسیاری از بنگاه‌های املاک، به صورت بدون مجوز نقشه هائی از زمین‌های زارعی نصب شده و با وعده تغییر کاربری خرید و فروش صورت می‌گیرد که با باید نسبت به این مسئله اطلاع رسانی صورت گیرد.

او تصریح کرد: تغییر کاربری زمین‌های باغی و زراعی مشمول طی یک سری اقدامات قانونی خاص است و هیچ کس نمی‌تواند با وعده‌های واهی مردم را به خرید و فروش اینگونه اراضی سوق دهند.

معاون دادستان یزد ابراز داشت: هرگونه تعرض به اراضی، صدمه به پوشش گیاهی، قطع درختان و سایر اقدامات مشابه با هدف ایجاد شرایطی برای اخذ تغییر کاربری با برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار