احمدی بیغش در صحن علنی:

علت بی‌رغبتی نمایندگان به حضور در کمیسیون قضایی بررسی شود

نماینده مجلس با اعتراض به اتلاف وقت صحن علنی برای اصلاح آیین‌نامه خواستار بررسی علت کمبود متقاضی در برخی کمیسیون‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی بیغش نماینده شازند و مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان اصلاح آیین‌نامه مجلس درباره تعداد اعضای کمیسیون‌ها گفت: مجلس چند روزی زمان خود را برای اصلاح آیین‌نامه گذاشته است و تعداد داوطلب برخی کمیسیون‌ها همیشه بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: بعضی از کمیسیون‌ها با کمبود متقاضی مواجه می‌شوند در نتیجه به جای اصلاح آیین‌نامه علت بی‌رغبتی نمایندگان به حضور در برخی از کمیسیون‌ها باید بررسی شود.

احمدی بیغش تأکید کرد: به همان دلیلی که نمایندگان برای کمیسیون‌هایی عضو می‌شوند به همان علت در برخی دیگر از کمیسیون‌ها نمی‌روند.

نماینده شازند با بیان اینکه حاضران در کمیسیون صنایع و معادن در بسیاری از امور می‌توانند مطالبه‌گری کنند، گفت: اگر در حوزه صنعت ایرادی وجود داشته باشد، نماینده می‌تواند حرف بزند، اما در کمیسیون حقوقی و قضایی این امکان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وجود ایراد اساسی و بی‌رغبتی باعث کمبود متقاضی در کمیسیون قضایی شده است، آیا نمایندگان این کمیسیون را مثمرثمر نمی‌دانند یا کسی پاسخگویشان نیست؟

احمدی بیغش بیان کرد: نمایندگان کمیسیون قضایی منتظرند لایحه و طرحی بیاید و در نتیجه آن‌ها صرفاً نقش کاتب را خواهند داشت. کمیسیون قضایی از چه کسی می‌خواهد سؤال کند؟

در ادامه محمدباقر قالیباف ریاست صحن علنی گفت: ما در این دوره به موضوع اصلاح آیین‌نامه توجه کرده‌ایم و چاره‌ای نداریم که کمیسیون قضایی و حقوقی شکل بگیرد. اصلاح اساسی آیین‌نامه در دستور کار کمیسیون آیین‌نامه هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار