نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: در طرح تعیین حد نصاب کمیسیون قضایی باید همبستگی داشته باشیم، این طرح دوسوم رأی نمایندگان را نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون آئین نامه داخلی گفت: در طرح تعیین حد نصاب کمیسیون قضایی باید همبستگی داشته باشیم، ما با قانون اساسی و آیین نامه داخلی فعالیت می‌کنیم، این طرح دوسوم رأی نمایندگان را نیاز دارد.

او ادامه داد: طرح‌ها و لوایح مربوط به قوه قضاییه و دولت هم باید در این کمیسیون مطرح شود. اصل ۱۵۶ تا ۱۷۷ مربوط به قوه قضاییه است که در تمام آن‌ها بیان شده امور قوه قضاییه باید به صورت قانون انجام شود پس برای تسریع کار این قوه باید به تشکیل کمیسیون کمک کنیم.

دلخوش یادآور شد: پس از انقلاب سابقه نداشته است که کار کمیسیون قضایی چنین لنگ بماند، به این مجلس عنوان انقلابی داده می‌شود، اما یک کمیسیون مهم و ویژه‌اش تعطیل است.

نماینده صومعه سرا اضافه کرد: در مجلس قبلی به دلیل نقص قانون تبصره ۱ ماده ۳۸ را اصلاح کردیم و در اصلاح آن باید بیان شود که در دوره یازدهم در کمیسیون مشترک روسای شعب و هیئت رئیسه حداقل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی می‌تواند تعیین شود.

او تصریح کرد: از مخالفان می‌پرسم که چرا ۴ ماه نتوانستیم حضور نمایندگان را در داخل این کمیسیون داشته باشیم در حالیکه چند متخصص در زمینه قضایی میان نمایندگان حضور دارند. متخصصان حوزه حقوقی هم می‌توانستند مانند برخی دیگر، بدون تخصص لازم به کمیسیون‌های دیگر بروند.

دلخوش یادآور شد: پیشتر این طرح به صحن آمد و با حدود ۳ رأای افتاد. چرا مطبوعات باید بگویند که مجلس نتوانسته کمیسیون قضایی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار