محمدزاده گفت: به دلیل ماموریت‌گرا بودن دانشگاه‌های علمی-کاربردی میزان اشتغال در این دانشگاه‌ها، آمار قابل قبولی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور در آیین گشایش مراکز علمی و کاربردی خراسان رضوی که به میزبانی موسسه خیریه بوستان شکوه مهر برگزار شد گفت: در سال جدید برنامه‌های ویژه‌ای برای مواجهه با شرایط کرونا تدبیر شده که برگزاری مجازی آموزش‌ها به سبب وجود زیرساخت‌های آن تمهید شده و اولویت با آموزش مجازی است.

او افزود: گزارش‌ها همگی حاکی از این است که آموزش‌ها موفق بوده و در امسال نیز موفق‌تر از قبل خواهد بود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی-کاربردی کشور ادامه داد: امسال تمامی دروس نظری به صورت مجازی و همچنین دروس عملی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد و جای نگرانی برای ما وجود نخواهد داشت.

محمدزاده بیان کرد: به دلیل ماموریت‌گرا بودن دانشگاه‌های علمی-کاربردی میزان اشتغال در این دانشگاه‌ها آمار قابل قبولی است که از این میزان ۷۰ درصد دانش‌آموختگان شاغل و ۴۰ درصد دانش‌آموختگان در شغلی مشغول به کار هستند که دقیقا در همان رشته آموزش دیده‌اند.
بیشتربخوانید

 

او تصریح کرد: دانشگاه علمی-کاربردی در چهار سال گذشته چهار هدف، کیفیت‌گرایی، کاربردی بودن، ترویج گفتمان خود و ماموریت‌گرایی را به شکل جدی دنبال کرده که در حوزه‌های مختلف افزایش عملکرد کیفی دانشگاه مشهود است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی-کاربردی کشور تاکید کرد: در مقایسه سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۷ که همه دانشگاه‌ها با کاهش تقاضا روبه‌رو شده‌اند، دانشگاه علمی-کاربردی با افزایش ۱۷ درصدی پذیرش روبه‌رو بوده است.

محمدزاده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه علمی-کاربردی مسئله‌ای است که تمامی دانش‌آموختگان آن در داخل کشور مشغول به کار هستند.

او افزود: تمام شاخص‌بندی‌ها و سطح بندی‌ها نشان از ارتقا کارکرد دانشگاه علمی-کاربردی و اهداف کیفی آن دارد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی-کاربردی کشور ادامه داد: با اینکه این ارتقا در سطحی است که سه سال است که دانشگاهی در سطح یک نداریم، اما همگی مراکز دارای سطح ارتقا بوده‌اند.

محمدزاده افزود: دلیل نبود دانشگاهی در سطح یک عدم کسب امتیاز در بخش‌های پژوهشی است.

منبع:تسنیم
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.