با اقدامات مناسب کلینیک صنعت خراسان رضوی، ۱۱۰ واحد تولیدی با اشتغال دو هزار و ۶۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شجاعی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست کارگروه کلینیک صنعت استان گفت: مسئولیت کلینیک صنعت از خرداد ماه پارسال به جهت رفع موانع و مشکلات کل صنایع خراسان رضوی به این شرکت واگذار شد تا با بهره گیری از مشاوران و تشکل‌های بخش خصوصی، واحد‌های تولیدی دارای مشکل را شناسایی و برای احیای آن‌ها راه‌حلی اتخاذ کند.

او افزود: در سامانه کلینیک صنعت ۷۰۰ مشاور خبره صنعتی فعال شده است که ۱۰ درصد از آنان مربوط به خراسان رضوی است و صاحب هر واحد تولیدی می‌تواند با ورود به این سامانه مشاور خود را تعیین کند.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۹۰ دفتر مشاور در مشهد ادامه داد: در مرحله اول ورود کلینیک صنعت برای رفع مشکل واحد تولیدی، پایش آن به صورت ویزیت عمومی انجام می‌شود که این اقدام با همکاری انجمن بسیج مهندسین استان صورت می‌گیرد.

شجاعی بیان کرد: در مرحله بعد عارضه یابی عمیق واحد تولیدی انجام می‌گیرد و در این بخش از گروه‌های تخصصی‌تر بهره گرفته شده و پروژه بهبود برای آن‌ها اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: پروژه بهبود کاملا الکترونیکی است، بدین صورت که قراردادی بین واحد تولیدی و مشاور منعقد می‌شود و در صورتی که اجرای فرآیند بهبود لازم بود، به اجرا گذاشته می‌شود و در نهایت تولیدکننده نتیجه اقدامات برای حل مشکل خود را در سامانه ثبت می‌کند تا نظارت لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: پارسال عارضه یابی و بازگشت به چرخه تولید ۹۲۲ واحد راکد و نیمه راکد با اشتغال از دست رفته ۸۳۶۱ نفر در خراسان رضوی در دستور کار کلینیک صنعت قرار گرفت؛ که با اقدامات مناسب انجام گرفته در قالب کلینیک صنعت، ۱۱۰ واحد تولیدی با اشتغال ۲۶۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته اند که زمینه فعالیت این واحد‌ها به ترتیب صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی، نساجی، برق و الکترونیک، سلولزی و خدمات بوده است.

شجاعی اظهار کرد: از ابتدای امسال عارضه یابی ۱۲۳۵ واحد تولیدی در دستور کار کلینیک صنعت استان قرار گرفته است که از این تعداد ۴۲۷ واحد تولیدی راکد هستند و ۸۰۸ واحد تولیدی هم کمتر از پنجاه درصد ظرفیت خود تولید دارند.

او افزود: امسال تاکنون پایش و عارضه یابی ۱۳۲ واحد تولیدی در هفت شهرستان خراسان رضوی توسط کلینیک صنعت انجام گرفته که نتیجه آن تعریف ۲۴ پروژه بهبود و معرفی ۱۰۸ واحد به کارگروه‌های تخصصی مشاوره بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.