مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ شهریور ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

بیش از ۳۳ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان کشف شد

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: برابر تدابیر اتخاذ شده در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالاو ارز فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور مقابله جدی و قاطعانه با قاچاقچیان کالا، طرح سراسری مقابله با خودرو‌های سواری و وانت بار تیزروی حامل کالای قاچاق موسوم به خودرو‌های شوتی در استان به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح که با تمام توان و ظرفیت فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها، پلیس‌های تخصصی و ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی‌ها در شبانه روز گذشته به اجرا گذاشته شد ۱۶ دستگاه خودروی شوتی و ۷ دستگاه خودروی کامیون حامل بار قاچاق شناسایی و متوقف شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این طرح یک هزار و ۱۴۳ دستگاه لوازم خانگی، ۶۱۳ دستگاه تجهیزات رایانه ای، ۱۲۵ هزار و ۴۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶ دستگاه لوازم خانگی، ۵ دستگاه لوازم صوتی و تصویری، ۲ هزار و ۴۰۰ عدد انواع لوازم یدکی خودرو، ۴ هزار و ۵۲۸ عدد ابزار آلات صنعتی، ۷۱ دستگاه ماینر، ۸۷۸ کیلو ذغال بلوط، یک هزار و ۱۳۱ عدد لامپ ال‌ای دی و پروژکتور، ۳ هزار و ۴۹۰ کیلو چوب بلوط و ۱۶ عدد لاستیک قاچاق کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در این طرح برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۳ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال است که همگی پس از انجام اقدامات قانونی به اداره اموال تملیکی تحویل شدند.
بیش از ۳۳ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان کشف شد / محموله میلیاردی عدس سبز قاچاق به مقصد نرسید


سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه در این رابطه ۳۷ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند گفت: یکی از ترفند‌های قاچاقچیان کالا برای عملی کردن نقشه خود و گمراه کردن ماموران پلیس، انتقال این کالا‌ها با خودرو‌های سواری و وانت بار تیزرو است، اما پلیس با اشرافیت خوبی در این خصوص دارد اجازه عرض اندام به قاچاقچیان کالا را نخواهد داد.
 

محموله میلیاردی عدس سبز قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و برای بررسی مدارک و محموله خودرو را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی به عمل آمده مشخص شد، این خودرو حامل ۵۶۰ کیسه ۴۵ کیلویی در مجموع به وزن ۲۵ تن و ۲۰۰ کیلو عدس سبز خارجی است که مدارک ارائه شده توسط راننده با محموله همخوانی نداشت که خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل او به مراجع قضائی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۸ میلیارد ریال اعلام شده است.

جانشین انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو برای سود بیشتر اقدام به حمل و توزیع کالا‌ها و اقلام خوراکی قاچاق کنند و زمینه افزایش تورم و بیکاری جوانان کشورمان را فراهم سازند و در این موضوع با قاطعیت برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.
 

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو مواد افیونی از مسیر اصفهان

سروان " سید روح الله فاطمی فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران واحد‌های رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هوشیای و دقت بالا، در حال گشت زنی و رصد یکی از محور‌های خاکی منطقه شرق استان اصفهان بودند که با تردد ۴ دستگاه خودروی سواری در این محور مواجه می‌شوند.

او افزود: ماموران بلافاصله نسبت به متوقف کردن خودرو‌های مذکور اقدام و طی بازرسی دقیق از آن‌ها ۱۵۰ کیلو تریاک را کشف کردند.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۹ سوداگر مرگ در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: یکی از ترفند‌های قاچاقچیان برای انتقال محموله‌های افیونی دور زدن ایست و بازرسی‌ها و عبور از جاده‌های خاکی و بیابانی است که خوشبختانه اشرافیت، هوشمندی و توان بالای نیرو‌های یگان تکاوری باعث شده تا این محور‌ها نیز برای قاچاقچیان نا امن شوند.
 

کشف ۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در "شاهین شهر

سرهنگ "علی صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر طرح شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه را در مرداد ماه امسال اجرایی کردند.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح یک ماهه ۱۴ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: به لحاظ اجرای طرح‌های مختلف نیز در سطح شهرستان به وِیژه اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی، طرح برخورد با سوداگران مرگ در مناطق حاشیه‌ای شهرستان نیز رضایتمندی بالای مردمی را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ضمن قدردانی از تعامل خوب شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرم، از آنان خواست، هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پلیس با خادمان خود در نیروی انتظامی، در میان بگذارند.
 

کلاهبرداری اینترنتی با فروش صفحه اینستاگرام

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق فروش صفحه‌ای در اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود ادعا داشت در ازای دریافت صفحه اینستاگرامی با تعداد زیادی فالوور مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حساب فردی واریز کردم که پس از مدتی متوجه شدم که تمام دنبال کنندگان این صفحه فیک می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

او خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری در اظهارات خود بیان داشت به دلیل نیاز مالی تصمیم به ایجاد صفحه‌های اینستاگرامی گرفتم و با عضو گیری جعلی تعداد دنبال کنندگان را بالا برده و افراد مختلفی را ترغیب کردم تا این صفحه‌ها را خریداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: اخیرا نوعی از کسب‌و کار‌های اینترنتی در فضای مجازی رونق گرفته که در آن افراد با ساختن کانال و صفحه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری مطالب اقدام به جمع آوری اعضا کرده و در نهایت پس از بالا بردن اعضای این صفحه‌ها که معمولاً اعضای جعلی است، اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند، همچنین شهروندان عزیز حتما توجه داشته باشند که جهت خرید صفحه‌های تبلیغاتی حتما اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله نمایند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.