خراسان رضوی اکنون در وضعیت کاهش بروز بیماری کرونا قرار دارد اما به نظر می‌رسد این استان وارد دوره اوج(پیک) خفیف کرونا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون تعداد مبتلایان سرپایی، بستری و موارد مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در خراسان رضوی در حال کاهش است و سیر نزولی را طی می‌کند.

او افزود: اکنون تعداد مبتلایان بستری بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۸۰ نفر در روز کاهش یافته است ولی مردم بدانند این وضعیت شکننده است و به منزله این نیست که شرایط خطر بیماری را پشت سر گذرانده‌ایم.


بیشتر بخوانید


 رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت به نظر می‌رسد اوج گیری خفیف بیماری کرونا در خراسان رضوی در حال شکل‌گیری است و از اواخر هفته گذشته این استان روند مختصر صعودی بیماری را با شروع اوج‌گیری خفیف و جزئی پیش رو دارد.

رحیمی بیان کرد: از مردم تقاضا می شود برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: اگر رعایت  اقدامات پیشگیرانه و مسائل بهداشتی کم شود و مردم از این نظر بی‌تفاوت شوند و شرایط را عادی تلقی کنند دوباره اوج‌گیری شدید بیماری را تجربه خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بلاخره تموم میشه