معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: راه اندازی دفاتر تسهیل گری، بستری مطلوب برای توسعه محلات حاشیه نشین کرمانشاه فراهم می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جلیلی معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن تقدیر از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: این دفاتر با  شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین را فراهم می‌کنند.

او با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر گفت: توفیق این دفاتر در خدمات رسانی مطلوب، همکاری خوب مردم محلات حاشیه نشین است که پای کار آمده اند و همکاری موثری با کارشناسان داشته اند.

او افزود: ۱۳ محله حاشیه نشین در کرمانشاه داریم هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیل گری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم راه اندازی دفاتر تسهیل گری بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، پژوهش و اشتغال، قطعا نقش این دستگاه خدمتگزار، نقطه قوتی برای رسیدن به اهداف عملیاتی و خدمات رسانی در حوزه دفاتر تسهیل گری به مردم محلات حاشیه نشین کرمانشاه خواهد بود.

او افزود: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌تواند با ایجاد احساس تعلق مکانی مردم در این محلات که بدلیل کمبود امکانات، احتمال بروز آسیب‌ها در مناطق حاشیه نشین زیاد است و با اجرایی کردن اهدافش، از قبیل توسعه اجتماعی با هدف افزایش کیفیت و برابری اجتماعی، پایداری اجتماعی با افزایش مسئولیت پذیری و رفاه اجتماعی، ارتقاء زیست پذیری، ارتقاء کیفیت زندگی، خدمات اجتماع محور و پاسخگویی به نیاز‌های عمومی و مشکلات اجتماعی و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی ویژه ایفا نماید.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری در زمینه برپایی کارگاه‌های توانمند سازی و ایجاد بازار‌های صنایع دستی در شهر به تاسیس مرکز توانمندسازی محله دولت آباد اشاره کرد و گفت: مرکز توانمندسازی محله دولت آباد بعنوان یکی از سرا‌های محله و با هدف مهارت آموزی در دست ایجاد است که این امر در سایر محلات نیز استمرار خواهد یافت.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.