معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور گفت: به طور میانگین ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

هدر رفت آب در بخش کشاورزی بالا استقاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور در گفت‌وگو با  خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلاف نظر میان وزارت نیرو و جهادکشاورزی بر سر موضوع میزان آب‌ مصرفی در حوزه کشاورزی گفت: به طور کلی متولی آبرسانی در کشور  وزارت نیرو است.

او ادامه داد: اختلاف نظر چندانی میان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نیست و تنها اختلافی جزئی وجود دارد، چرا که زمانی که ما آب را از سد‌ها رها می‌کنیم، ۹۰ درصد آن در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور  اضافه کرد: به طور کلی جهاد کشاورزی بر این باور است که آب وقتی از سد رها می‌شود و تا وقتی که به زمین کشاورزی برسد در این میان پرتی آب محاسبه نمی‌شود، ولی در این زمینه داریم با جهاد کشاورزی توافقنامه‌ای امضا می‌کنیم تا آب را به صورت حجمی محاسبه کنیم.

به گفته این مقام مسئول متاسفانه مصرف آب در حوزه کشاورزی برخلاف مصرف آب در سایر حوزه‌ها نظیر صنعت و بخش خانگی به علت نبود کنتور و وسایل اندازه‌گیری قابل پایش نیست و همین امر منجر به بروز ابهاماتی در این زمینه می‌شود.

خامسی در پایان تصریح کرد: به طور میانگین ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، ۷ درصد برای شرب و ۳ درصد در صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار