سرهنگ همتی زاده گفت: توقف وسایل نقلیه فوق سنگین به دلیل حضور مانع حجیم در حاشیه راه‌ها بدون رعایت نکات ایمنی ممنوع است.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: متاسفانه تعدادی از رانندگان خودرو‌های باری فوق سنگین بدون توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، وسیله نقلیه خود را بدون استفاده از علائم و تجهیزات ایمنی در حاشیه راه‌ها پارک می‌کنند که این عمل آن‌ها بدلیل عدم رعایت ضوابط ایمنی باعث وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

او ادامه داد: پارک کردن خودرو‌ها باید در محل‌های ایمن و به دور از حوادث ترافیکی با رعایت فاصله حداکثری با سطح سواره رو‌ها و وسایل نقلیه عبوری و در پارکینگ صورت پذیرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: رانندگانی که خودرو‌های آن‌ها به هر دلیلی بر روی جاده دچار عیب و نقص فنی و مسدود شدن جاده شده بایستی با رعایت قوانین و مقررات و استفاده از تجهیزات ایمنی و استاندارد و هشدار دهی به رانندگانی که در حال عبور و مرور هستند نسبت به انتقال خودرو خود به محل ایمن به طوری که امکان دیدن و دیده شدن کافی برای خودرو وجود داشته باشد پارک کند تا دچار حوادث ترافیکی نشوند.

او بیان کرد: توقف کردن وسایل نقلیه سنگین در حاشیه قوس‌های افقی و قائم و لبه پرتگاه‌ها بایستی با رعایت کامل نکات ایمنی برابر مقررات صورت پذیرد و در صورت مشاهده تخلفات برابر قانون با رانندگان خاطی رفتار می‌شود.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: تردد خودرو ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.