معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:امسال با شیوع ویروس کرونا ورود مسافران به این استان کاهش ۹۰ درصدی داشته است.

علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه پارسال ۱۸۰ هزار مسافر در استان اقامت داشته اند، گفت: تعداد گردشگران در کشور امسال کاهش یافت وتقریبا بخش گردشگری در همه شهر‌های کشور زیان زیادی از شیوع ویروس کرونا داشت.

او با بیان اینکه میزان حضور گردشگران و اقامت آن‌ها امسال در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ۹۰ درصد در مقایسه با پارسال کاهش داشته است افزود: فعالان کردشگری استان همدان با از دست دادن گردشگران تابستانی و نوروزی زیان  زیادتری در مقایسه با برخی استان‌ها داشته اند، زیرا گردشگری در فصل پاییز و زمستان در استان همدان به خاطر سرما معمولا همیشه در رکود قرار دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: امسال کمتر از ۲۰ هزار گردشگر در استان داشته ایم و بعد از بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی هنوز استقبالی برای حضور گردشگران نداشته ایم.

خاکسار با تاکید بر اینکه خانه مسافر‌ها با نظر ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت ندارند، بیان کرد: ما در استان همدان ۴ هزار و ۳۰۰ تخت برای اقامت مسافران در هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و مجتمع‌های گردشگری داریم.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار