مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار پشتیبانی قوه قضائیه در ساماندهی به وضعیت پسماند‌های شهری کلانشهر اهواز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برای حل مشکلات و ساماندهی پسماند خصوصاً پسماند‌های شهری   پشتیبانی قوه قضائیه لازم است و از ریاست کل دادگستری می خواهیم تا در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی‌ها و مجموعه نفت و اجرایی کردن الزامات قوانین و زیست محیطی مجموعه محیط زیست را یاری نمایند.

او با اشاره به موضوع آتش زدن مزارع و کاه و کلش و سرایت آن به جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده بیان داشت: این گونه حوادث ضمن آلودگی شدید هوا، خسارات زیادی به محیط زیست استان وارد کرده و ما در خواست داریم با عاملان این گونه حوادث بر خورد جدی گردد تا از تکرار آن جلوگیری شود.

اشرفی با اشاره به پرونده محیط بان مصدوم سید امین هادی پور و با توجه به شناسایی ضاربان این محیط‌بان، خواستار تسریع در روند پرونده قضایی او شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: بسیاری از امور را با همراهی و همکاری با قوه قضاییه و انجام می‌دهیم و نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه قضایی استان هستیم، چرا که برخورد نکردن با متخلفان موجب جسارت متخلفان و سر خوردگی محیط‌بانان خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن در زندگی و سلامت مردم بر ضرورت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در استان تاکید کرد و از مجموعه محیط زیست استان خواست تا گزارشی از مشکلات زیست محیطی استان به صورت جامع در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

او گفت: مجموعه قضایی استان این آمادگی را دارد تا در کمک به محیط زیست استان در رفع و کاهش مشکلات زیست محیطی خصوصاً در حوزه مدیریت پسماند، آلودگی‌های صنعتی و در نشست با مدیران شهری و مدیران صنعتی، آن‌ها را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند.

حجت الاسلام مرادی به برخی از مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: آلودگی‌ها اگر هم کم تاثیر باشند، نباید نادیده گرفته شوند و باید برای رفع آن تلاش گردد و مجموعه قضایی استان از محیط بانان که ضابطین قوه قضاییه هستند پشتیبانی می‌نماید.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار