رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان در زمینه سیاست‌های قوه قضائیه با جدیت پیگیر حل مشکلات مردم، احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است.

 حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دستگاه قضایی همواره به عنوان پشیبان حقوق عامه، هرکجا که نهادی از و یا اشخاص خصوصی، اقدام به تضییع حقوق قانونی و شرعی مردم کرده به عنوان نهاد قاطع عدالت، اقدام به استیفای حق  و چشاندن طعم عدالت به مردم کند.

او افزود: روسای دادگستری و دادستان‌ها سراسر استان در احقاق حقوق عامه وظیفه دارند از جرائم و تخلفات حوزه قضایی خود پیشگیری کنند و اجازه ندهند که حقوق مردم تضییع شود و همچنین باید با جدیت و اهتمام ویژه پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: امروز اقتصاد و معیشت مردم در شرایط حساسی قرار دارد و باید روسای دادگستری و دادستان‌ها حوزه‌های قضایی استان پیگیر حل مشکل تولید کنندگان، سرمایه گذارن مشروع و کارخانجات در شهرستان محل خدمت خود باشند و اجازه ندهند که تولید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مردم امیدشان به قوه قضائیه برای پیگیری و حل مشکلات آنان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و باید در همه ابعاد راه حل و راهکار برای حل مشکلات مردم و نیز بصورت فعال اقدامات موثری برای پیشگیری از ایجاد مشکلات، تخلفات و جرائم صورت بگیرد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان اظهار داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان باید هم از باب تأمین احساس عدالت مردم و هم از باب پیشگیری مؤثر اقدام به شفافیت در رسیدگی‌ها و اطلاع رسانی مداوم و تفصیلی رسیدگی‌ها و آرای صادره نماید. به‌نحوی که هم مردم مطمئن شوند که در دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و جمعی آن‌ها قطعی است و هم متخلفین از برخورد قطعی و بدون تسامح دادگستری با خودشان همواره در ترس و دلهره قرار داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: نباید اجازه داد دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مجرم و یا قاتل که امنیت کشور و مردم را به خطر انداخته و باید مجازات شود با فضا سازی و تحریف افکار عمومی جای جلاد و قاتل را با مظلوم عوض کند و باید خدمات، اقدامات و پیگیری‌های موثر روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به موقع اطلاع رسانی شوند.

او گفت: جایگاه دادگستری خوزستان در پارسال با تلاش و کوشش همکاران قضایی و اداری ارتقای پیدا کرده و باید با تلاش مضاعف جایگاه آن مرتفع‌تر شود و کیفیت، دقت و متقن بودن آرا می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر بسزایی داشته باشند و این مستلزم نظارت دقیق و مستمر روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.