رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری:

اجرای پروانه‌های چرای دام در مهاباد اجباری است

پاتو گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع تمامی پروانه‌های چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد با اشاره به اینکه تمامی پروانه‌های چرای دام (پروانه‌های مرتعداری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود،  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه بهره برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به این اداره برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.

پاتو افزود: طرح‌های مرتعداری از جمله ابزار‌های مدیریتی جهت افزایش کمیت و کیفیت مراتع بویژه در مناطقی که فشار چرا بر مراتع زیاد است به شمار می‌آید.

او ادامه داد: مراتع علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح‌های مرتعداری در قالب طرح‌های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآید.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مرتعداری تلفیقی و چندمنظوره علاوه بر کاهش فشار دام بر مراتع، به اقتصاد خانوار‌های روستایی نیز کمک شایانی خواهد شد.
انتهایپیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.