معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: درصد پذیرش ولتاژ مطلوب فشار ضعیف برق در این استان از ۸۰ درصد در سال ۹۵ به ۹۴ درصد در تابستان ۹۹ رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی مهرشاد معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در نشست بررسی برنامه‌های موفق این شرکت در گذر از پیک امسال و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب امور برق شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برای عبورموفق در سال آینده  گفت: درصد پذیرش ولتاژ مطلوب فشار ضعیف برق از ابتدای شروع طرح گذر از پیک برق در این استان از ۸۰ درصد در سال ۹۵ به ۹۴ درصد در تابستان ۹۹ رسیده و تلاش می‌شود ولتاژ مطلوبی به تمام مشترکان ارائه شود.

محمدعلی مهرشاد  اظهارداشت: برنامه جامع و کاملی تحت عنوان گذر از پیک توسط شرکت توزیع نیروی برق این استان از سال ۹۵ تا کنون پیگیری می‌شود که این امر منطبق با طرح چاوش( چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه برق) که از جانب توانیر در سال ۹۸ ابلاغ شده است.

او بیان کرد: این شرکت اولین شرکت توزیع برق کشور است که با بهره‌گیری از ولتاژهای برداشت شده از کنتور مشترکان برق نسبت به اصلاح آن اقدام کرده و در تدوین دستورالعمل طرح چاوش همکاری داشته است.

معاون بهره ‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همکاران شرکت توزیع نیروی برق این استان براساس ولتاژهای دوره ۲ ، مشکلات و نقاط هدف را شناسایی و طرح‌هایی را که برای اصلاح و بر طرف کردن این مشکلات نیاز است ارائه می‌کنند.

او تصریح کرد: برنامه‌های ارائه شده به صورت کارشناسی بررسی و هر طرحی که مقرون به صرفه و راهگشا بود مصوب و اجرایی می‌شود.

مهرشاد با بیان اینکه اعتبار ویژه‌ای بر این حوزه پیش‌بینی شده اظهارداشت: برنامه‌ریزی شده تا قبل از پایان سال ۹۹ پروژه‌هایی که برای بهبود ولتاژ در سال ۱۴۰۰ نیاز است شناسایی و بر طرف شود.

او  ادامه داد: بهبود ولتاژ، کاهش خاموشی و بازآرایی شبکه از اهداف مهم این طرح است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این طرح موضوعات و مشکلات در سطح توزیع بررسی می‌شود گفت: مواردی که نیاز به اقدام در حوزه فوق توزیع بوده به شرکت برق منطقه استان ارجاع داده می شود.

او با بیان اینکه سال گذشته اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان برای طرح‌های گذر از پیک مصوب داشته ایم افزود: پروژه‌های فشار متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال انجام بوده و پروژه‌های فشار ضعیف قبل از سال تمام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار