سعیدی گفت: مجلس به طور ویژه مشکلات مختلف کمبود آب و حاشیه‌نشینی این حوزه انتخابیه را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معین‌الدین سعیدی نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی  در جمع شماری از مردم چابهار اظهارداشت: نمایندگان عضو فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی مجلس یازدهم در قالب هیات پیشرفت مردمی از مناطق مختلف بویژه حاشیه نشینی شامل محله‌های مرادآباد، میرآباد و کمب دیدن کردند.

او  بیان کرد: بررسی مشکلات مردم و صیادان در نوار ساحلی نیز از جمله برنامه‌های این هیات بوده و از روستاهای سنگان، سندها، دلگان‌ها و روستای بسوت و هوتگ‌های منطقه دیدن کردند و از نزدیک با مشکلات بویژه مشکل کم آبی منطقه آشنا شدند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این گروه همچنین از گرگروهای دشتیاری از بخش تلنگ و قصرقند دیدن خواهند کرد.

او  ادامه داد: در این بازدید کارگروه حاشیه نشینی چابهار با حضور آقای سید نظام موسوی، کارگروه آب و بهداشت با حضور علی خضریان، کارگروه ساماندهی سوخت با حضور دکتر جلال رشیدی، کارگروه شیلات و راه با حضور دکتر مجتبی رضاخواه، کارگروه مرز و بازارچه‌های مرزی با حضور دکتر عباس گلرو، کارگروه آموزش و تعیین تکلیف اراضی ملی با حضور دکتر احمد نادری و کارگروه گردشگری، کشاورزی و توسعه روستایی با حضور دکتر روح الله ایزدخواه تشکیل شد تا مسائل و مشکلات بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

سعیدی اظهارداشت: شاخص دسترسی به آب آشامیدنی در حوزه انتخابیه چابهار و دشتیاری ۱۹ درصد است و ۸۱ درصد مردم از آب سالم و بهداشتی محروم هستند و همچنین هزاران نفر حاشیه نشین بدون امکانات اولیه نظیر برق، آب، طرح هادی، بهداشت و مدرسه زندگی را به سختی می‌گذرانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از آب هوتک منطقه دشتیاری یک بطری برای بررسی با خود به تهران می‌بریم.

مجتبی رضاخواه افزود: مردم جنوب سیستان و بلوچستان مشکل جدی در آب آشامیدنی دارند نه اینکه آب نباشد بلکه مدیریت منابع آب نیست بطوریکه بیابان سیراب است.

نمایندگان عضو فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی مجلس شورای اسلامی در قالب هیات پیشرفت مردمی از مناطق مختلف چابهار، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک دیدن و از نزدیک مشکلات این مناطق را بررسی کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
به امیدروزی که محرومیت ازاین منطقه رحت برکند ونگاه عادلانه ای بین تمام مردم ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
معین جان کاردرسته فقط اینت بده که ازبعضی افرادروبدون بررسی صلاحیتشان وصرفا به دلیل چابهاری بودن حمایت می کنی وسفارش دادن پست به ایشان میکنی
آخرین اخبار