معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید ترمز ملی ناوگان ریلی و خودکفایی در این بخش به مرحله نهایی رسید و در مهرماه در ۸ دستگاه ناوگان نصب می‌شود.

رسولیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی گفت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط سخت کرونایی توانستند نقش ارزشمندی همانند دوران دفاع مقدس ایفا کنند و بتوانند ناوگان ریلی خود را ارتقا دهند.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه خوشبختانه چرخ کارخانه‌های ریلی با سرعت در حال حرکت است و هر ماه شاهد خروجی آنها هستیم، یادآور شد: تولید بخش ناوگان ریلی همواره فعال است و در روزهای آینده هم خبرهای خوشی از این حوزه ارائه می شنوید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز پنجمین مرحله از تولیدات ناوگان ریلی وارد شبکه حمل و نقل ریلی می‌شود، افزود: بهره برداری از این ناوگان این ماه با تأخیر بوده و به اواسط شهریورماه رسیده است،  امروز ۷۰ دستگاه ناوگان انواع ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو به ارزش ۷۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد که نسبت به سال گذشته، ۵۲ درصد رشد داشته است.

رسولی توضیح داد: پیش از این اعلام کرده بودیم که در سال جهش تولید اتفاقات خوبی در راستای کاهش وابستگی به قطعات ریلی رخ خواهد داد و امروز با افتخار اعلام می کنیم که چرخ مهم لوکوموتیو که پیش از این وابسته به کشورهای خارجی بودیم هم اکنون در داخل کشور به تولید ملی رسیده و با تایید معاونت ناوگان هم اکنون در حال سیر است؛ در محور جنوب در حال تست گرم است و تا یکی دو ماه آینده به صورت رسمی وارد تمامی محورهای کشور خواهد شد.

رسولی با اشاره به اینکه در مهرماه هم ۸ دستگاه ناوگان مجهز به سیستم ترمز ملی به بهره برداری می رسد، ادامه داد: پس از این راه آهن کشور به طور کامل از سیستم های ترمز ملی در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

او تاکید کرد: ۴ هزار قطعه حوزه لوکوموتیو در داخل تولید شده و در سامانه جامع بارگذاری شده است تا مصرف‌کنندگان و شرکت‌های حمل و نقلی و تولیدکنندگان با مراجعه به سایت بتوانند از این قطعات استفاده کند.

او اظهار کرد: ما هم اکنون در حال پایش هستیم و ۴۰۰ قطعه پر مصرف در این سامانه وجود دارد، در آینده نزدیک طبق فراخوانی اعلام می کنیم تا  شرکت‌های حمل و نقلی و مجموعه‌های صنعتی کشور از این قطعات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت راه آهن اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با وزارت دفاع صورت گرفته با همکاری این شرکت ها بتوانیم خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه ریلی ارائه کنیم.


بیشتربخوانید:


رسولی همچنین از ایجاد نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی خبر داد و گفت: قطعات تولید شده به زودی به نمایش گذاشته می‌شود و برای ارتباط با مصرف کنندگان می توانند استفاده کنند و این خود یک سند جامع ماندگار در این بخش به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از وزیر راه و شهرسازی برای تامین منابع مالی شرکت‌های حمل و نقلی درخواست کرده ایم، گفت: منابع مالی در راستای تسهیلات حمایت از اشتغال و رونق در دوران کرونا بیش از این به تصویب رسیده بود و هم اکنون مشغول واگذاری و پرداخت آن هستند.

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: مقرر شده بود که ۲ هزار دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که بلافاصله ستاد جهش تولید در این زمینه ایجاد و ما ساخت آنها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که به لحاظ اقتصادی تقاضای مازاد آن به میزان ۸ هزار و۷۷ دستگاه رسیده که این تقاضا از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و بخش های خصوصی ایجاد شده است، بنابر این با آن اهدافی که اعلام شده نوسازی و افزایش ظرفیت برای رسیدن به این بخش ها وجود دارد.

وی گفت: در سال ۵ هزار دستگاه ناوگان در دست تولید قرار دارد، تقاضای مطلوب نشان‌دهنده پتانسیل این بخش و استعداد کارخانجات در حوزه حمل ریلی است بنابراین امیدواریم بتوانیم با حمایت و تأمین منابع مالی کافی در این زمینه قدم های بلندی برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار