انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خرامه برای گردآوری قصه‌های بومی و محلی فراخوان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این فراخوان به منظور حفظ آداب و سنن  شهرستان خرامه و ترویج این فرهنگ در سطح جامعه، با مشارکت مردم  قصه‌های شفاهی، لالایی‌ها، متل ها و افسانه‌ها  را جمع آوری کرده و ثبت و ضبط کند.

شناسایی و معرفی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه گو، افسانه پرداز، ثبت و ضبط شفاهی و تهیه فیلم از قصه گویی ثبت و ضبط لالایی‌ها، افسانه‌ها، شعرهای محلی، ضرب المثل ها منابع شفاهی، مکتوب، یاد داشت، عکس و جمع آوری اسناد و مدارکی که می‌تواند توانمندی‌های فرهنگی شهر خرامه را بیشتر نشان دهد از اهداف این فراخوان است.

بر این اساس،  علاقمندان به حفظ فرهنگ بومی و محلی، شاعران، نویسندگان، دانش پژوهان، محققان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که به میراث معنوی شهر می‌اندیشند، می‌توانند در این فراخوان مشارکت کنند.

تمام  مطالب جمع آوری شده به اسم افراد در ویژه نامه‌ای که به معرفی شهرستان خرامه می‌پردازد قصه‌های مناسب و قابل بازنویسی به شکل مجموعه قصه‌های بومی خرامه چاپ می‌شود.

آثار می‌تواند در قالب فایل صوتی و تصویری به شماره واتساپ  ۰۹۳۷۱۰۳۳۰۸۲ به دبیرخانه انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خرامه ارسال شود.

 پایان شهریورماه  امسال آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرامه است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.