زارعی ثبت جهانی اورآمان را یک فرصت و سرمایه گذاری بزرگ برای آینده استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم زارعی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در جلسه مقدماتی و هماهنگی ثبت جهانی اورآمان با بیان اینکه از همه توان خود برای ثبت این میراث گرانبها استفاده خواهیم کرد، گفت: سی و یکم شهریورماه ارزیاب یونسکو وارد منطقه خواهد شد و تا آن روز باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران مرتبط تمام تلاش خود را با بهبودفضای مناطق هدف در جهت جلب نظر ارزیاب یونسکو بکار بگیرند.

او اظهار کرد: زمان حاضر، زمان تلاش و فداکاری برای ثبت جهانی اورآمان است و به هیچ وجه این فرصت تاریخی برای استان نباید از دست برود.

زارعی با بیان اینکه ما در کردستان دارای سه ثروت فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستیم، افزود: این ثروت‌ها باید برای استان حفظ شود و به هیچ وجه نباید دخل و تصرف‌های نابجا در آن صورت گیرد.

او افزود: اگر ساخت و سازی در منطقه اورآمان وروستا‌های هدف انجام می‌شود باید با نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام شود، چرا که اگر این شکل از زندگی برچیده شود دیگر اورآمان برای گردشگران جذابیت نخواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان قول مساعد داد: اگر اعتباری در جهت بهبود فضای روستا‌های هدف نیاز باشد آن را تامین خواهیم کرد.

زارعی اظهار کرد: بی گمان ثبت جهانی اورآمان سرمایه‌ای بزرگ برای استان است و می‌تواند سالیانه درآمد‌های سرشار گردشگری را عاید مردم کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.