رئیس مر‌کز فنی و حرفه‌ای نهاوند از حمایت فرشبافان نهاوند در زمینه تسهیلات بیمه‌ای خبر داد.

افزایش حق بیمه تکمیلی و استفاده از کارت های سفر و رفاه به خدمات رفاهی بازنشستگان افزوده می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احد ترکمان ,رئیس مر‌کز فنی و حرفه ای نهاوندگفت: فرشبافانی که در خانه‌های خود فعالیت و اقدام به تولید فرش می‌کنند از اقشار ضعیفی هستند که لازم است مورد حمایت تسهیلات بیمه‌ای قرار گیرند.

او ادامه  داد: فرشبافانی که در خانه فعال هستند نقش مهمی در اشتغال خانگی و اقتصاد خانوار ایفا می‌کنند که در صورت عدم حمایت از گردونه تولید خارج می‌شوند.

رئیس مر‌کز فنی و حرفه ای نهاوند افزود: در خصوص بیمه فرشبافان مطابق دستورالعمل، شهرستان از سهمیه مشخصی برخوردار است و تعداد محدودی از آنان از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان بیان کرد: با توجه به این سهمیه محدود چنانچه فرش بافانی نتوانند حق بیمه خود را به موقع پرداخت کنند از سهمیه شهرستان کم می شود  و این مساله فشار زیادی را به این قشر وارد می‌کند.

او بر توجه بیشتر به این قشر تاکید کرد و افزود:در دیداری که با تعداد زیادی از فرشبافان داشتیم مهمترین مشکلات خود را بیمه عنوان کردند و از نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز درخواست داشتند پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سهمیه تسهیلات بیمه‌ای را به عمل آورند.

رئیس مر‌کز فنی و حرفه ای نهاوند در پایان افزود: شهرستان نهاوند یکی از مراکز مهم تولید فرش دستباف استان است که در صورت حمایت از تولیدکنندگان این عرصه شاهد تولید بیشتر و رونق صادرات و علاوه بر آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

انتهی پیام/غ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.