ضامنی گفت: سامانه پایش ناوگان حمل‌ و نقل دانش‌آموزی «سپند» برای استفاده ادارات انجمن اولیا و مربیان استان‌ها، مناطق، مدیران مدارس و والدین آماده شده است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نشست ستادی ساماندهی حمل‌ونقل دانش‌آموزان با حضور محمدیان یزدی دبیر شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور و مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور، ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و رئیس اداره انجمن اولیاومربیان استان البرز در دفتر انجمن اولیاومربیان برگزار شد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این نشست بر ارتقای سامانه پایش ناوگان حمل‌ و نقل دانش‌آموزی «سپند» تاکید و اظهار کرد: این سامانه برای استفاده ادارات انجمن اولیا و مربیان استان‌ها، مناطق، مدیران مدارس و والدین آماده شده است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در این نشست با اشاره به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی و تأمین امنیت جسمی، تربیتی و روانی دانش‌آموزان در خودرو‌های تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری دارای پروانه حمل‌ونقل از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواستار نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت کشور شد.

عباسپور تصریح کرد: نظر به اهمیت رفت ‌و آمد دانش‌آموزان روستایی با تشکیل کارگروه استانی حمل ‌و نقل دانش‌آموزان تمهید مقدمات تأمین خودرو‌های موردنیاز اندیشیده می‌شود.

او ادامه داد: مدیران مدارس از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای نظارت بر رعایت نرخ نامه ابلاغی شورای اسلامی هر شهر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط رانندگان استفاده کنند.

بر این اساس، نماینده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: وزارت کشور آماده همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش‌ و پرورش است، لذا این وزارتخانه برای تأمین خودروی مورد نیاز در شرایط فعلی که مدارس در برخی از روز‌های هفته بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش حضوری دارند در حال بررسی برای روش‌های مکمل (شرکت‌های تاکسی‌تلفنی) در کنار روش سنتی تأمین خودرو‌های حمل‌ و نقل است تا خانواده‌ها روش‌های متنوعی برای رفت ‌و آمد فرزندانشان به خانه و مدرسه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار