مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: ۴۳۷ هزار و ۲۰۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان تاکنون به صورت تضمینی از آن ها خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم در استان،گفت: خرید این میزان گندم در قالب ۵۳ هزار و ۷۱۸ محموله توسط ۵۲ مرکز خرید در سطح خراسان رضوی صورت گرفت.

او افزود: ارزش این میزان خرید تضمینی گندم معادل ۱۰ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۹۷ درصد آن یعنی مبلغ ۱۰ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی حجم پیش‌بینی شده امسال را برای خرید گندم تضمینی در این استان افزون بر ۴۵۰ هزار تن اعلام و ادامه داد: بیشترین میزان خرید این محصول مربوط به شهرستان‌های چناران، تربت‌جام و مشهد به ترتیب به وزن ۵۹،۴۲ و ۴۱ هزار تن ثبت شده است.

نوری بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، گندم تولیدی کشاورزان امسال به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خریداری می‌شود.
بیشتربخوانید


او تصریح کرد: امسال ۱۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در خراسان رضوی به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی در این سطح زیرکشت امسال ۶۴۰ هزار تن گندم تولید و افزون بر ۴۵۰ هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره شود.

نوری با اشاره به پارسال ۵۰۲ هزار تن گندم تضمینی در استان خریداری شده است، اظهار کرد: ۶۰ مرکز، کمیسیون و انبار تعاون روستایی در سطح این استان با همکاری ۲۰۰ نفر عوامل تشخیص، ذیحساب، ناظر کنترل کیفیت و خدمت‌رسانی به کشاورزان کار خرید تضمیمی گنرا بر عهده دارند.

او با اشاره  به موضوع شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، افزود: با هماهنگی صورت گرفته و رعایت فاصله اجتماعی بین عوامل خرید در مراکز خرید تضمینی گندم، ضدعفونی مداوم مراکز و بهره‌برداری از لوازم استاندارد بهداشتی و ایمنی همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اندیشیده شده است.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.