در حالی که از پانزدهم شهریور سال تحصیلی جدید شروع شده، اما از شور و شوق خرید نوشت افزار در بوشهر خبری نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فروشگاه‎های نوشت افزار در بوشهر که سال‌های گذشته این روزها، روز شلوغی و فروششان بود حالا خلوت هستند و بی‌مشتری. دیگر از شوق خرید مداد، دفتر و خودکار و ... خبری نیست و دانش آموزان و والدینشان در سردرگمی چگونه گذراندن سال تحصیلی جدید، به سراغ نوشت افزاری‌ها نمی‌روند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار بوشهر در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: سال‌های پیش با توجه به اینکه سال تحصیلی اول مهر شروع می‌شود، نیمه دوم شهریور روز‌های کار نوشت افزاری‌ها بود و مغازه‌ها شلوغ می‌شدند، اما امسال با توجه به اینکه سال تحصیلی ۱۵ روز زودتر یعنی ۱۵ شهریور آغاز شده مغازه‌ها خلوتند، زیرا هنوز مشخص نیست دانش آموزان قرار است چطور درس بخوانند.

علیرضا مخبر بوشهری ادامه می‌دهد: والدین نمی‌دانند می‌خواهند بچه‌ها را به مدرسه بفرستند یا نه و اینکه آموزش حضوری است یا مجازی و باید در چه زمینه‌ای هزینه کنند. یعنی دفتر و قلم بخرند یا هزینه خود را صرف خرید وسایل دیگر کنند.


بیشتر بخوانید


او، افزون بر این‌ها توزیع نشدن کتاب درسی در نوشت‌افزاری‌ها را یکی از علل کم مشتری شدن این فروشگاه‌ها می‌داند و می‌گوید: سال‌های گذشته وقتی که دانش آموزان برای دریافت کتاب درسی به نوشت افزاری می‌آمدند در کنار آن دفتر و قلم و دیگر لوازم تحریر را می‌خریدند، اما امسال که توزیع کتاب را هم از ما گرفتند شرایط بدتر شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار بوشهر همچنین توزیع نوشت افزار در برخی مدارس و  برخی نهادها را هم در کاهش مشتری این مغازه‌ها موثر می‌داند.

مخبر بوشهری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار‌ها نسبت به پارسال، به این نکته هم اشاره می‌کند که دو سه سالی است دفتر یارانه‌ای توزیع نمی‌شود و همین موضوع هم باعث شده مشتریان نوشت افزار فروشی‌ها کمتر شوند.

او می‌گوید: برخی از فروشندگان به ما اعلام تعطیلی کرده‌اند و گفته‌اند با این شرایط از پس هزینه‌هایشان بر نمی‌آیند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار بوشهر، حدود ۱۴۰ فروشگاه نوشت افزاری در این شهر فعالیت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.