دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدرسه استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند و اکنون ۲۷۴ بیمار در این بخش‌ها بستری هستند که ابتلای ۱۳۸ نفرشان به کرونا قطعی است.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از بیماران بستری در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۲ کرونا داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۱ بیمار کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعد‌اد ۲۲ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.


بیشتر بخوانید


کشمیری عنوان کرد: چهار نفر جمعه فوت شده‌اند که آزمایش کرونای همه آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است.این افراد در رده سنی ۳۴ تا ۷۱ سال بوده‌اند.

حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس یک متر است

او همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از امروز، بر توجه همه جانبه برای حضور دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: در دسورالعمل بازگشایی مدارس که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تدوین کرده، حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس، یک متر تعیین شده و در زنگ استراحت همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است.

۸۰ درصد شهرستان‌ها قرمز و نارنجی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ۸۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

کشمیری با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات گوناگونی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

او با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلا به بیماری کرونا هستند، گفت: دانش آموزان می‌توانند ناقل ویروس کرونا به اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالمند باشند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی آنان برای مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.