رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقزگفت:درحال حاضر ۳۵۸ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در شهرستان سقز تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حمید ساعدپناه رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقز گفت: از این تعداد شرکت تعاونی  ۱۳۳ تعاونی فعال و ۱۷۳ شرکت تعاونی غیر فعال و پرونده ۵۲ تعاونی برای ورود به این بخش نیز در مرحله تشکیل شدن است.

او افزود: این تعاونی‌ها دارای ۱۷۹ هزار و ۴۳۸ عضو فعال هستند که از این تعداد، ۱۰۲ هزار و ۸۵۳ نفر مرد و ۶۰ هزار و ۸۱۴ نفر زن هستند و ۲۶۲ نفر اشتغالزایی نیز داشته‌اند.

ساعدپناه با بیان اینکه در سال جاری ۳ شرکت تعاونی ذوب آهن، ۹۰۴ صیادان و اعتبار فرهنگیان به عنوان شرکت تعاونی برتر استانی انتخاب شدند، اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۹۷۶ دلار صادرات کالا توسط شرکت تعاونی‌های این شهرستان انجام شده است.

او  نبود حمایت‌های تشویقی مانند تسهیلات کم بهره به شرکت‌های تعاونی و نبود حمایت‌های مالیاتی را از جمله مشکلات حوزه تعاون در شهرستان سقز دانست و افزود: برای رفع این مشکلات سوق دادن تسهیلات وزراتی به سمت شرکت تعاونی و در بحث امور مالیاتی، تخفیف یا معافیت مالیاتی برای آن‌ها کارآمد است.

در استان کردستان تعداد چهار هزار و ۶۰۲ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۲۳ نفر عضو فعال که از این تعداد ۹۰۵ هزار و ۵۱۰ نفر مرد و ۵۸۱ هزار و ۷۹۳ نفر زن که دارای دو میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۱۲ سرمایه هستند، وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.