استاندار چهارمحال و بختیاری با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، تأخیر در بازگشایی مدارس به دلیل وضعیت صعودی شیوع ویروس کرونا را پیگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نامه‌ای برای تأخیر در بازگشایی مدارس به دلیل وضعیت صعودی شیوع ویروس کرونا در استان به دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ارسال می‌شود گفت: تا وصول نتیجه از ستاد ملی، روند آموزش در چارچوب اعلام شده انجام خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه در بازگشایی مدارس تابع تصمیمیات ستاد ملی کرونا هستیم افزود: طبق آمار موجود در کشور جمعیت دانش‌آموزی مدارس متفاوت است و برخی از مدارس تعداد دانش‌آموزان کمی دارند، بنابراین نمی‌توان برای روند آموزش به صورت حضوری و مجازی در کشور یک نسخه واحد ارائه کرد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر دسترسی به محتوای آموزشی از روش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی امکانپذیر است و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه‌های آموزشی و فضای مجازی آموزش‌های درسی را دریافت کنند، اما در قبال افرادی که تمایل به آموزش حضوری دارند مسئول هستیم و باید به آن‌ها خدمات آموزشی ارانه دهیم.

او با بیان اینکه برای تعویق در بازگشایی مدارس درخواستی تنظیم و به ستاد مقابله با کرونای کشور ارسال می‌شود ادامه داد: این مسئله باتوجه به شرایط استان و دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، اما بنا بر مصلحت می‌توان در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها که آمار ابتلا بالا است تعطیلی را به صورت موردی انجام داد.

عباسی گفت: با بازگشایی خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی مخالف هستیم و به نظر می‌رسد باید برای این مسئله در یک زمان مناسب‌تر تصمیم‌گیری کرد.

او با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مدارس باید تشدید و روزانه نتایج این گزارشات به مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران اعلام شود تا در صورت رعایت نشدن ضوابط بهداشتی با این افراد برخورد شود.

عباسی همچنین با تأکید بر نظارت بیشتر بر سیستم حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس اضافه کرد: این مسئله همواره یکی از مطالبات مردمی بوده است، بنابراین در ایام بازگشایی مدارس بر رعایت دستورالعمل‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی نظارت بیشتری شود.

او ادامه داد: باید بعد از بازگشایی مدارس شرایط بررسی شود، زیرا سلامت مردم و دانش‌آموزان برای ما اولویت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار