در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی، مسئولان از تلاش‌ها خود برای کاهش دغدغه‌های والدین برای بازگشایی مدارس گفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه‌های والدین همزمان با بازگشایی مدارس گفت: تصمیمات استان همان تصمیمات ستاد ملی است، اما ما هم، همه تلاش خود را برای به حداقل رساندن این دغدغه‌ها به کار میگیریم.

او با بیان اینکه نیازمند توجه بیشتر در زمینه نظارت‌ها هستیم افزود: در مناطق روستایی و شمال شهر که تراکم جمعیت بالاتری را مدارس دارند نظارت‌های بیشتری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید اعمال شود.

 معتمدیان با بیان اینکه تلاش ما استفاده تمامی دانش آموزان مرزی و کم برخوردار از آموزش است گفت: جزو‌ها و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزانی که هیچ گونه دسترسی به سامانه شاد و فضای مجازی ندارند تهیه و در اختیارشان گذاشته می‌شود.

استاندار به نقش رسانه ملی در حوزه آموزش در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در کمتر از ۲۰ ماه تعداد ایستگاه‌های دیجیتال در استان به ۱۳۰ رسیده که در آینده نزدیک، به میانگین کشوری می‌رسیم و بستر مناسبی برای آموزش دانش آموزان در مناطق مرزی و روستایی فراهم خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از مردم و هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: امسال محرم حال و هوای دیگری داشت و عزاداری‌ها هم به بهترین نحو از صدا و سیمای استان پخش شد.


بیشتر بخوانید


واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه تمامی تذکرات لازم به مدیران مدارس در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی داده شده گفت: همه مدارس ضدعفونی و توزیع ماسک هم در مدارس برای دانش آموزانی که به هر دلیلی از ماسک استفاده نکردند انجام می‌شود.

او  با اشاره به اینکه در خوابگاه‌ها هم که جمعیت بالایی را شامل می‌شوند تعداد به نصف کاهش پیدا کرده است افزود: دانش آموزان به صورت یک هفته در میان پذیرش می‌شوند.

واقعی گفت: در مدارس ابتدایی هم صندلی‌ها در دو رنگ برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که تداخلی در نشستن هم صورت نگیرد.

جرجانی سرپرست سازمان صمت استان هم گفت: ماسک ارزان قیمت با مبلغ هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۰۰ در حال توزیع است و آمادگی برای تامین مواد شوینده مدارس با قیمت کارخانه را نیز داریم.

آینه دار مدیرکل صداوسیمای استان نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۸ هزار دقیقه برنامه برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص این بیماری در این مرکز تهیه و پخش شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم گفت: مراسمات عزاداری دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار